Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
I 4. kvartal 2012 opnåede Huawei status som verdens tredjestørste smartphone-producent kun overgået af Samsung og Apple og Huawei sætter nu nye mål og præsenterer branding-strategien ’Make it Possible’.
Men vækstambitionerne har bestemt ikke nået loftet endnu, og Huawei lancerer nu med branding-strategien ’Make it Possible’ ønsket om at nå helt til tops. ”Make it Possible handler ikke om at hævde at kunne gøre det umulige (det ses også tydeligt i Huaweis nye video), men om at flytte grænsen for, hvad vi tror kan lade sig gøre. Om at skabe nye muligheder gennem innovativ teknologi. Det har Huawei gjort ved at lytte til forbrugernes ønsker,” siger Jing Cui, Device Country Manager, Huawei Technologies Denmark.
Mere design og kvalitet for pengene
En anden vigtig brik i Make it Possible er at udfordre grænserne for hvad man kan få for pengene. Det forsøger Huawei med Huawei Ascend P2, som kommer på det danske marked i næste måned
”Jeg tror, at Ascend P2 vil ændre danskernes syn på, hvor meget lækkert design og kvalitet, de kan få for pengene. Vi går bevidst mod fordommen om, at design og kvalitet skal gøre ondt i pengepungen,” siger Jing Cui, Huawei Technologies.
Vækst på 10 procent
Efter mere end 25 vækstfulde år i branchen har Huawei stor erfaring med telekommunikation, og den erfaring trækker virksomheden på i udviklingen af ny smartphoneteknologi. Huawei indledte for to år siden overgangen fra at være et business-brand til at blive et forbruger-brand, fra producent af traditionelle telefoner til smartphones og fra producent af low end til high end smartphones.
Vækstpilen hos Huawei Device har peget stærkt opad de seneste år. I 2012 leverede virksomheden 127 millioner enheder, heraf 32 millioner smartphones og nåede en omsætning på USD 7,5 milliarder, svarende til 43 milliarder kroner. Og det er 10 procent højere end resultatet i 2011.
Huawei har lavet et et microsite, der fortæller lidt mere om brandet. Det kan du besøge her.