Home » Virtual Reality » HTC Vive Cosmos [TEST]: Virtual reality på den (næsten) nemme måde
HTC Vive Cosmos [TEST]: Virtual reality på den (næsten) nemme måde

HTC Vive Cosmos [TEST]: Virtual reality på den (næsten) nemme måde

Share

Det sker i stedet ved at tegne zonen med en af controllerne. Der skal være ledig plads på 2 m x 1,5 m omkring. Alternativt kan du sidde ned, så er der ingen minimumskrav til pladsen.

Knas i kommuikationen

Når det er klaret, er der ikke andet, der hindrer dig i at kaste dig hovedkulds ind i det vilde Vive-univers. I princippet. For typisk er der lige et eller andet, der skal opdateres for, at man helt er i gang. Er det ikke dit grafikkort – som skal være helt up-to-date for, at Vive gider tale med det – er det VivePort, headsettet eller controllerne.

Man fornemmer, at Cosmos er et nyt produkt, for der var mange opdateringer på de blot få dage, vi testede, og i virkeligheden er det nok ikke noget, man skal beklage sig over. Alternativet havde været et headset fuld af knas.

Se også:  Virtual Reality [TEST]: Hvilket VR-headset er bedst?

Oplevelsen med at få det hele til at tale sammen var ikke altid gnidningsfri. Især havde vi problemer med at oprette forbindelse til controllerne. Vi har dog tiltro til at sådanne småproblemer bliver udglattet via opdateringer, og når der sker, skal der altså ikke andet til for at komme igang end at starte pc’en op og aktivere VivePort.

Fleksibelt design

I sit grunddesign minder Cosmos om tidligere Vive-modeller, dog sætter de seks kameraer og den mønstrede front deres særlige præg. Fronten kan tages af for at tilføje forskellige mods, som løbende lanceres.

Det sidder godt og stabilt på hovedet og har en fin visir-funktion, der gør det muligt at vippe fronten op for at kigge ud i virkelighedens verden, uden at tage headsettet af. De indbyggede høretelefoner lyder fint, men kan være lidt svære at få til at sidde ordentligt på ørerne.

Se også:  Derfor går det galt, når du bruger virtual reality

HTC Vive Cosmos
  • Features
  • Brugervenlighed
  • Billedkvalitet
  • Design
  • Pris
4

Summary

Alt om DATA siger:

»Opsætningen er betydeligt nemmere end tidligere Vive-modeller, og Cosmos er fint designet, har flot billedkvalitet og giver adgang til en stor mængde kvalitetsindhold. Det er bare for dyrt til at blive den mainstream-løsning, det har potentiale til.«

Nøgletal:

Pris: 6690 kr.
Billede: 2 x 3.4” skærm, 2880 x 1700 p, 90 Hz, 110 grader
Lyd: Integreret headset og mikrofon
Headset: Flip-up visir, G-sensor, Gyroscope, IPD sensor
Controllere: Gyro, G sensor, Hall-sensor, Touch Sensors, 2 knapper, trigger, bumper, joystick, grip-knap

TAGS
HTC
HTC Vive
virtual reality
VR-headset

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2021
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S