Home » Mobiltelefon » Her er den største trussel mod din nye iPhone
Her er den største trussel mod din nye iPhone

Her er den største trussel mod din nye iPhone

Share

Der er stadig lange ventetider på Apples nyeste flagskib indenfor mobiltelefoner, iPhone 13. Men når modellerne endelig når frem, er en ting sikkert: At selvom telefonerne er dyrere end nogensinde, så beskytter vi dem ikke mod den klart største trussel

De fleste kan blive enige om, at Apples nye iPhone-serie er teknologiske vidundere. Kameraer med egenskaber, der for bare få år siden ville have fået selv professionelle fotografer til at spærre øjnene op. Lynhurtige chips, slankt design, op til 1 TB lagerplads og et batteri, som kan drive hele molevitten i 1,5 time længere end forgængeren (stadigvæk alt for lidt, hvis du spørger mange). For slet ikke at tale om skærmen, der både i klarhed, farvegengivelse og bevægelse er stærkere end nogensinde.

Det eneste, der ikke har ændret sig, er egentlig: Os.

“Selvom prisen på en ny iPhone er den højeste nogensinde, så passer vi ikke bedre på telefonen af den grund, siger Michael Brønd”, der er Vice President Marketing hos danske PanzerGlass, der producerer beskyttelses-tilbehør til smartphones.

Han peger på undersøgelser fra USA, der viser, at der hvert år kommer skader på hele 50 millioner skærme. Omregnet til danske forhold svarer det til at 884.000 smartphones hvert år får skader på skærmen. Og årsagen til de mange skærmskader er beklageligvis os selv.

Se også:  Samsung Galaxy S21 FE er i butikkerne fra i dag

“Den langt største trussel mod vores smartphones er os selv. Ødelagte skærme, fordi vi taber telefonerne, er uden sammenligning den største kilde til skader på mobiltelefoner”, siger Michael Brønd.

Undersøgelser viser, at cirka halvdelen af skaderne sker, når vi taber telefonerne ud af lommen på jorden.

Og skaderne hører ikke til sjældenhederne. Faktisk viser amerikanske undersøgelser, at næsten hver anden (45%) smartphone-ejer skader sin telefon ved et uheld.

Hellere skadet skærm end at undvære telefonen

Det paradoksale er, at selvom vi som forbrugere altså er systematisk uheldige (eller fummelfingrede) med vores dyrt købte teknologi, så har vi ikke travlt med at rette op på skaderne efter uheldene. Faktisk undlader hele 38% af forbrugere, der får skadet skærmen, at få repareret skaden.

“Smartphones er blevet en så integreret del af vores liv, at mange af os har svært ved at undvære telefonen ret længe ad gangen. Derfor foretrækker mange smartphone-ejere at gå rundt med en skærm med revner i stedet for at undvære den. Det kan virke skørt, når vi taler om elektronik til over 10.000 kr. i værdi”, siger Michael Brønd.

Beskyt dig selv fra starten

Selvom der er god fremgang i salget af beskyttelsesudstyr til iPhones og smartphones generelt, er det stadigvæk kun et fåtal af forbrugerne, der forbereder sig på de uundgåelige uheld med telefonerne.

Se også:  Fuld opladning på 17 minutter: Den nye Xiaomi 11T Pro har ekstremt batteri

“For de fleste gælder det, at hvis man ikke får købt skærmbeskyttelse til sine telefon fra starten, så får man med høj sandsynlighed ikke gjort det. Derfor er vores opfordring til kunderne, at de køber skærmbeskyttelse sammen med den nye telefon. På den måde har man sikret sig mod et dyrt uheld – eller at skulle navigere rundt på sin telefon til 12.000 kr. med revnet skærm de næste to år”, siger Michael Brønd.

PanzerGlass har på sine produkter til iPhone13 haft held til at øge styrken på deres ClearCaseTM med 33 procent uden at gøre glasset tykkere. Det vil sige, at det stadig er nærmest usynligt når det først er på. Men det virker ligesom din airbag og er klar til at beskytte i situationer, hvor du taber telefonen, fx ud af din lomme. Faktisk er PanzerGlass lykkedes med at få produktet godkendt efter en såkaldt militærstandard, der reelt betyder, at coveret er tæt på umulig at smadre, og dermed får din nye telefon maksimal beskyttelse, når uheldet er ude.


TAGS
iPhone
smartphone

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her
Annoncelinks


AOD/AOD.dk   © 2022
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S