Home » Andet » Her er de mest populære – og mest misforståede – emojis
Her er de mest populære – og mest misforståede – emojis

Her er de mest populære – og mest misforståede – emojis

Share

Emojis bruges forskelligt alt efter køn og alder. Adobe har fundet de mest populære ideogrammer og peger på, hvilke emojis du absolut skal undgå til flirt og dating

At indsætte små emojis – ideogrammer – i sine tekster gør det nemmere at udtrykke sig. Det mener i hvert fald 90 procent af alle, som bruger dem, ifølge en rapport fra Adobe. Firmaets nye Global Trend Rapport 2021 viser, at brugen afhænger af alder, køn og anledning.

Overordnet set er grine/græde-smileyen den mest populære, derefter kommer ”thumbs up” og hjerte-emojien. Hos generation Z er hjertet en vigtigere emoji end den opmuntrende tommelfinger. Hos generationen født efter 1996 foretrækker over halvdelen at bruge emoji i deres tekster.

Se også:  Mails til de forkerte modtagere kan få store konsekvenser
Kiksede eller motiverende signaler

Emojis skal bruges med omtanke. Mens en kyssesmiley med hjerte er fin til flirt og dating, er den lilla aubergine og den buttede fersken med kløft i skindet absolut no-go. Begge emojis kan nemlig sende signal om hurtig, overfladisk sex.

Klovneemojien skal også undgås, medmindre man kender hinanden godt, da masken kan signalere, at modtager er en bøv.

På arbejdspladsen er tommelfingeren eller den stærke arm den mest motiverende emoji.

Generelt mener 76 procent af de adspurgte, at emojis er et vigtigt kommunikationsredskab til at skabe samhørighed, respekt og forståelse.

Stolthed vises forskelligt

Mænd og kvinder bruger emojis forskelligt. Er mænd stolte, indsætter de en smiley med solbriller, mens kvinder foretrækker en smiley med nedadvendt blik. Mænd viser frustration med en sur emoji, mens kvinder bruger en sur, rød emoji.

Se også:  Emojis afspejler os ikke godt nok

På bundlinjen synes 67 procent af de adspurgte emoji-brugere, at folk, som krydrer deres besked med de små ideogrammer, er venligere, sjovere og sejere end dem, der ikke gør. Så bliv endelig ved, hvis du i forvejen strør om dig med de små ikoner.


TAGS
Emoji
ideogram
mail
SMS

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2021
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S