Home » Smart hjem » Heinekens smarte oplukker slukker din pc, når du åbner en kold øl
Heinekens smarte oplukker slukker din pc, når du åbner en kold øl

Heinekens smarte oplukker slukker din pc, når du åbner en kold øl

Share

Den smarte Bluetooth-oplukker skal hjælpe danskerne med at lukke ned for overarbejdet og genfinde balancen

En undersøgelse foretaget af Heineken viser, at hver anden dansker føler, at arbejde og fritid flyder sammen, fx ved at man arbejder i aftentimerne, i frokostpausen eller i weekenden. Hele 43 procent fremhæver, at de gerne vil blive bedre til at lukke ned og holde fri. Når arbejdet fylder mere, går det ud over vores sociale relationer, og det er den udfordring, som Heineken gerne vil sætte fokus på med The Closer.

Lukker din computer, når du åbner en bajer

The Closer er en high-tech oplukker, der sender din computer i dvaletilstand, når du åbner en Heineken. Foruden at være et stykke smart teknologi er oplukkeren tænkt som en samtalestarter, der skal sætte fokus på den stigende ubalance mellem arbejde og fritid og den konstante travlhed i hverdagen.

”Vi oplever, at der eksisterer en forventning i samfundet om, at vi gerne skal have travlt for at være en succes. Og med Covid-19 har mange for alvor fået udvisket grænserne mellem arbejdsliv og fritid, og det sker på bekostning af vores sociale liv”, fortæller Kirsten Lahn Hansen, Marketingchef for Heineken på det danske marked.

”Vi ønsker at sætte gang i en nødvendig samtale om den problemstilling. Vi glemmer at lukke ned, logge af og være sammen med dem, der betyder noget for os. Det er derfor, at Heineken netop har skabt The Closer, ” tilføjer hun.

Foruden The Closer bliver Heinekens kampagneinitiativ foldet ud med en række videoer, der skal sætte fokus på problemstillingen og hjælpe danskerne med at lukke ned for overarbejdet.

Sådan får du fingrene i The Closer

Har du svært ved at lukke ned for overarbejdet og gå offline for en stund? Så skal du have fat i The Closer! Deltag i lodtrækningen om The Closer fredag den 7. oktober på www.heineken.com/dk/da/thecloser. Konkurrencen løber blot én time mellem klokken 12 og 13, så du skal rykke hurtigt, hvis du vil nå at smide et lod i puljen.

Resultater fra undersøgelsen:

• 60% af danskerne siger, at de arbejder mere end 37 timer om ugen.
• Halvdelen af danskerne føler, at arbejde og fritid flyder sammen.
• Mere end hver tredje dansker siger, at de arbejder flere timer, når de arbejder hjemme.
• Næsten halvdelen (43%) af danskerne vil gerne blive bedre til at lukke ned.
• Hver tredje dansker synes, at det er sværere at lukke ned for arbejdet, når de arbejder hjemme.

Om undersøgelsen: Spørgeskemaundersøgelsen er foretaget af Royal Unibrew A/S på vegne af Heineken med i alt 891 antal respondenter, der er repræsentativt udvalgt blandt alle danskere 18+ år, der er aktive på arbejdsmarkedet. Undersøgelsen er gennemført i August 2022.


TAGS
arbejde
heineken
mad
øl

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her
Annoncelinks


AOD/AOD.dk   © 2022
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S