Home » AOD Pro » Cookie-fri annoncering får kæmpe boost i Danmark
Cookie-fri annoncering får kæmpe boost i Danmark

Cookie-fri annoncering får kæmpe boost i Danmark

Share

Et helt nyt annoncekoncept, der er fri af cookies og andre privatlivskompromitterende teknologier udrulles fra i Danmark og en række andre EMEA-lande. Det er GumGum, en førende amerikanske virksomhed inden for kontekstuel marketing teknologi, og det kreative rich media selskab, JustPremium, der står bag

Fremtiden inden for digital annoncering er cookie-fri og GDPR-sikret. Det mener GumGum, som har været i front på kontekstuel marketing-teknologi de seneste år.

GumGum fanger folks opmærksomhed uden brug af personlige data. Deres privacy-first-princip er baseret på et digitalt annoncerings-økosystem, der bygger på en forståelse af en forbrugers aktive tankegang i stedet for opførsel.

Ved at analysere samspillet mellem billede, video og tekst er det muligt fuldt ud at forstå alle signalerne indenfor et miljø og udføre ægte kontekstuel læsning. På den måde kan systemet finde den bedst egnede placering for den enkelte annonce.

Den kontekstuelle teknologi kan, ifølge GumGum, sikre optimal opmærksomhed og annonceeffekt på tværs af de digitale medier uden brug af personlige data eller cookies. Dermed lever aktiviteterne altid fuldt op til GDPR-reglerne.

Annoncører vil være i stand til at levere skræddersyede reklamekampagner, der rammer forbrugerne uden at kompromittere privatlivet.

Stærke kræfter forenes

I dag indledes den næste fase i GumGums mission om at forme fremtiden for den digitale reklameindustri. Det sker med lanceringen af deres nye, kombinerede operation med JustPremium i Danmark samt Storbritannien, Tyskland, Holland, Belgien, Spanien og Sverige.

Se også:  GumGum overskrider milliardgrænsen med cookie-fri marketing

Den ambitiøse udrulning positionerer GumGum i spidsen for udviklingen af privacy-first digital annoncering.

Med tilføjelsen af teknologien og teamene bag JustPremium skal GumGum kunne levere et unikt mix af næste-generations kontekstuel intelligens og brancheledende kreative kapaciteter.

JustPremium integreres i GumGum’s brand, mens JustPremium’s grundlægger, Eric Visser, indsættes som Præsident for EMEA.

En retfærdig og sikker fremtid

GumGum’s udvidelse ind i EMEA kommer i kølvandet på et stort år for virksomheden. I 2021 tilføjede GumGum mere end 400 nye klienter og noterede en år-til-år pro-forma omsætningsvækst på over 40%. I april modtog virksomheden en investering på 75 millioner $ fra Goldman Sachs Growth for at sætte skub i væksten af deres Verity proprietære kontekstuelle intelligensmotor og andre produkter, oveni støtten fra Morgan Stanley, New View og Upfront Ventures.

Verity er den eneste uafhængige leverandør af annonceteknologi med en unik certificering af Media Rating Council (MRC) til indholdsanalyse af brand safety, egnethed og kontekstuel analyse – en akkreditering, som kun deles af YouTube.

Med sin proprietære teknologi vil GumGium bygge en mere retfærdig og sikker fremtid for såvel forbrugere som udgivere og annoncører.

Phil Schraeder, administrerende direktør, GumGum fortæller: “Som den ledende kontekstuelle annonceteknologivirksomhed kunne vi ikke være mere spændt på at gøre vores integrerede, kontekstuelle og kreative teknologi tilgængelig på flere markeder på tværs af Europa. Vores mission er at give branchen mulighed for at levere kreative reklamekampagner, der fanger forbrugernes opmærksomhed uden brug af personlige data, på tværs af nuværende og nye digitale miljøer, i skala. Med vores kontekstuelle teknologi og højeffektive reklamer behøver annoncørerne ikke at vide alt om deres forbrugere for at levere relevante og engagerede reklamekampagner. Fremtiden handler om at møde folk i det moment, de befinder sig i.”

Se også:  Ikke-forstyrrende videoreklamer booster indtægterne

Eric Visser, Præsident for EMEA, GumGum, tilføjer: “Det er fem år siden, at GDPR trådte i kraft, og branchen har været nødsaget til at imødekomme en fremtid uden personlige data. Vi er glade for, at vi nu er i en stærkere position end nogensinde før, til at understøtte vores partnere på tværs af EMEA-markedet med en privacy-orienteret løsning baseret på kontekstuel intelligens og kreativitet, der sætter dem i stand til at levere opmærksomhedsskabende kampagner, som skaber resultater.”

En virksomhed i vild vækst

GumGum beskæftiger mere end 400 ansatte, der arbejder fra 19 regioner omkring i verden. Virksomheden arbejder sammen med ledende brands som Jeep, Mini Cooper og L’Oréal, er betroet af alle de store holdingselskaber, understøtter mere end 10 sprog, og arbejder med over 30.000 udgiverpartnerhjemmesider.

GumGum er ikke på fremmed grund, når det gælder EMEA-markedet. GumGum indtog allerede Storbritannien for 5 år siden, og har her præsteret en vækst på 280 % år/år.


TAGS
annoncering
anonymitet
cookies
gdpr
gumgum
markedsføring
Privatliv

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her
Annoncelinks


AOD/AOD.dk   © 2022
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S