Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Nu kan marketingfolk forbedre interaktionen med brands online yderligere med opdateringen af Adobe Social til version 3.0. Adobe Social er Adobes værktøjskasse til Social Marketing for store virksomheder og med den kan man forudsige, hvilken respons man vil få på indhold, som er publiceret på Facebook. Adobe Social analyserer tidligere likes, comments og shares på Facebook og kan anbefale det optimale tidspunkt at poste opdateringer, så man starter dialogen med brugerne på det mest relevante tidspunkt.
”De nye udvidelser til Adobe Social er et skridt hen imod en bedre forståelse af forbrugernes købsadfærd online. Adobe Socials integration med Facebook betyder, at man altid ved, hvornår det er bedst at interagere online med sine kunder og derved opnå det bedste resultat,” siger Håkan Cedell, nordisk chef for Adobe Social.
Den nye version af Adobe Social 3.0 understøtter følgende sociale netværk: Facebook, Flickr, Foursquare, Google+, Reddit, Tumblr, Twitter og YouTube.
I den nye version er også et eksklusivt partnerskab med Foursquare, hvis check-in data giver flere muligheder for at kombinere online-annoncer med køb i fysiske butikker. Integrationen med Foursquare bygger på et partnerskab med Gnip, der bl.a. håndterer Foursquares check-in data. Løsningen udnytter forbrugernes check-in’s og undersøger sammenhængen mellem fx LinkedIn-posts for at forbedre og måle online-annoncers succes hos forbrugerne.
Udvidelsen af Adobe Social betyder, at marketingansvarlige nu kan håndtere og følge kampagner fra fx tablets og andre mobile enheder. Sammen med en række nye samarbejdsmuligheder er udvidelsen af Adobe Social et skridt hen imod en mere integreret og intuitiv løsning til virksomheder, der arbejder målrettet med at forbedre deres sociale ROI