Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
De fleste kender det, at man har købt en fjernstyret bil eller en talende hund i julegave til familiens yngste, men ikke overvejet at købe batterier til, så ryger lidt af det sjove, og julens mange helligdage kan føles lange. Det er lidt ligesådan, når man sidder med en sprit ny mobil i hånden på juleaften, og glæder sig til at komme i gang med den, men så driller aktiveringen, og hvordan er det nu det er med PUK og PIN koderne.
For første gang holder Telenors kundeservice i Aalborg åbent på selveste juleaften, og her vil kunderne kunne få hjælp både over telefonen og på Facebook.
”For os er det vigtigt, at vores kunder oplever en tryghed ved, at de kan få hjælp til problemer med mobilen eller deres bredbånd, når de har allermest brug for det. Og det gælder naturligvis også for juleaften, hvor der godt kunne være et par julegaver, der krævede lidt ekstra assistance fra kundeservice,” siger kundedirektør i Telenor Jesper Hansen
Allerede i maj i 2014 lancerede Telenor døgnåbnet kundeservice, det betyder at Telenors kunder kan få hjælp 24/7 i 365 dage om året – og det gælder også jule- og nytårsaften.
Nytårsaften bliver ligeledes første gang, hvor festglade danskere kan ringe direkte ind til kundeservice, hvis mobilen ikke kommer med hjem fra nytårsfesten.
I dag kommer 30 procent af opkaldene til kundeservice uden for normal åbningstid. Telenor lancerede samtidig Perfekt Start, som hjælper kunderne med at overflytte kontakter og andre data, når de skifter til en ny telefon og måske også skifter styresystem. Og når Telenor-kunder afleverer deres smartphone til reparation, får de nu en tilsvarende lånetelefon med samme styresystem, så oplevelsen bliver så god som mulig, mens telefonen er på værksted.