Home » Smart hjem » Filterkaffe på retur: Danskerne vil have fuldautomatiske espressomaskiner
Filterkaffe på retur: Danskerne vil have fuldautomatiske espressomaskiner

Filterkaffe på retur: Danskerne vil have fuldautomatiske espressomaskiner

Share

Tæt på halvdelen af os overvejer at købe en fuldautomatisk espressomaskine, som kan brygge kaffe på hele bønner med et enkelt tryk på en knap. Det viser en frisk undersøgelse om danskernes kaffevaner gennemført af italienske De’Longhi

Coronakrisen fik gang i salget kaffemaskiner. Ligesom skrivebordsstolen og computerskærmen skulle udskiftes skulle kaffefaciliteterne på hjemmekontoret også have en opgradering. Her var det ikke den traditionelle filterkaffemaskine, der røg i indkøbskurven. Tendensen gik mod espressomaskiner, i særdeleshed de fuldautomatiske. Det viser en ny undersøgelse af danskernes kaffevaner, foretaget af italienske De’Longhi.

Her fremgår det at danskere drikker i gennemsnit to kopper kaffe hver dag, og ligger i top fire som et af verdens mest kaffedrikkende lande.

De fleste danske hjem har i dag en filterkaffemaskine, men vores kaffevaner i gang med at ændre sig. Vi vil gerne kunne lave flere forskellige typer af kaffedrikke som fx caffe latte og americano, og så vil vi have kaffe lavet på nymalede bønner.

Se også:  "Et mesterværk af en kaffemaskine": De’Longhi klar med sin mest avancerede manuelle espressomaskine nogensinde

Tæt på halvdelen af os overvejer således at købe en fuldautomatisk espressomaskine, som kan brygge kaffe på hele bønner med et enkelt tryk på en knap.

Det skal være nemt og lækkert

Flere har købt eller er interesseret i at købe en fuldautomatisk kaffemaskine, der maler bønnerne. Halvdelen af de fuldautomatiske kaffemaskiner i danske hjem er købt inden for de sidste to år. Tæt på halvdelen (45 %) af de adspurgte siger, at de overvejer at købe en fuldautomatisk kaffemaskine. Til sammenligning overvejer kun 36 % en filterkaffemaskine næste gang. Dem som allerede ejer en fuldautomatisk espressomaskine, ser også ud til at være tilfredse. Hele 85 % planlægger at købe en fuldautomatisk kaffemaskine igen, når den gamle en dag skal skiftes ud.

”Kaffe er en vigtig del af den danske kultur, og kvaliteten af den kaffe, vi drikker i dag, er blevet endnu vigtigere. Interessen for fuldautomatiske kaffemaskiner steg under pandemien da folk arbejdede hjemme, og vi ser at tendensen fortsætter. Undersøgelsen viser, at en af de vigtigste årsager til at overveje en fuldautomatisk kaffemaskine, er ønsket om en endnu større kaffeoplevelse.

Se også:  "Et mesterværk af en kaffemaskine": De’Longhi klar med sin mest avancerede manuelle espressomaskine nogensinde

Friskmalede kaffebønner smager bare bedre, og det er vigtigt for mange, at de kan lave en kop kaffe på nymalede bønner med blot et enkelt tryk på en knap”, udtaler Jean Baptiste Viton, Senior Product Marketing Manager for De’Longhi Scandinavia. Knap 80 % af de adspurgte i undersøgelsen fra De’Longhi udtaler at friskkværnede bønner giver bedre kaffe og blandt dem som anser sig selv som ”kaffeconnaisseur” er tallet hele 93 %. Dette kan måske forklare den øgede interesse for de fuldautomatiske kaffemaskiner.

Undersøgelsen blev udført af Tre Kronor Media i marts 2022 og omfattede 1.000 danskere.

Den 1. oktober kan vi alle fejre Den internationale kaffedag.


TAGS
delonghi
kaffe

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her
Annoncelinks


AOD/AOD.dk   © 2022
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S