Home » Erhverv » Farvel til fysiske visitkort – dansk teknologi holder styr på dine kontakter
Farvel til fysiske visitkort – dansk teknologi holder styr på dine kontakter

Farvel til fysiske visitkort – dansk teknologi holder styr på dine kontakter

Share

Stinto er en ny digital platform, der gør op med det traditionelle visitkort. Teknologien hjælper virksomheder med at rydde op i den gigantiske data-losseplads, som findes i mange CRM-systemer

Det traditionelle, fysiske visitkort skal være historie. Virksomheder ligger inde med store mængder data i CRM-systemerne om interne og eksterne kontakter, som ikke bliver opdateret. Det tynger dem. Det problem gør den digitale platform Stinto noget ved. Den ny teknologi hjælper virksomheder med at udveksle og opdatere kontaktinformationer på en effektiv måde. CEO i Stinto, Stuart Wynn, siger om baggrunden for Stinto:

“Manuel opdatering er en stor frustration for mange virksomheder i dag. Det er ineffektivt og betyder, at op mod 40 procent af virksomheders kundedata er forældet. Det påvirker produktiviteten og koster på bundlinjen. Når processen digitaliseres, sparer det virksomhederne tid og holder automatisk deres kontaktdata opdateret.

I dag er det ofte op til den enkelte medarbejder at sikre, at virksomhedens kontaktdatabase bliver opdateret, men med Stinto bliver processen automatiseret. Når en person opdaterer sine kontaktoplysninger på platformen, bliver informationerne automatisk opdateret for alle i systemet, der har den pågældende kontakt,” forklarer Stuart Wynn.

Stinto.

Stinto.

Virksomheder skal investere i digitalisering

Hos Dansk Erhverv mener man, at det er afgørende, at danske virksomheder tager nye teknologier til sig, hvis de vil være konkurrencedygtige i fremtiden. Det forklarer Janus Sandsgaard, der er fagchef i Dansk Erhverv:

Se også:  Epson EB-U05 [TEST]: Kompakt prisbasker

“Vi kan se, at det især er de små virksomheder der er udfordret på det digitale område. Der bliver ikke investeret nok i digitalisering, men det bliver vi nød til, hvis vi fortsat skal have vækst i Danmark. Samtidig vil vi selvfølgelig gerne have flere tech-startups.”

Stinto er ifølge Janus Sandsgaard et eksempel på en tech-startup, som vil hjælpe virksomheder:

“Visitkortet er en tudsegammel måde at udveksle kontaktinformation på, og det er upraktisk. Jeg har selv 100 visitkort på mit skrivebord og ved ikke, om de stadig er gyldige, og jeg er ikke så flittig til at få dem langt ind i digital form. Det siger sig selv, at det kan gøres mere effektivt,” siger Janus Sandsgaard.

Se også:  BenQ LK970 [TEST]: Evighedsmaskinen
Kendte investorer i ejerkredsen

Stinto har hentet 10 millioner kroner via to pre-seed funding-runder. Det er kendte navne, der har skudt penge ind i virksomheden, for eksempel bestyrelsesformanden i Brøndby IF, Jan Bech Andersen.

“Digitaliseringen er afgørende for, om danske virksomheder er konkurrencedygtige i fremtiden. Virksomhederne har brug for værktøjer som Stinto til at højne effektivitet og produktivitet,” udtaler Jan Bech Andersen.

Jan Bech Andersen peger desuden på, at det er en fordel for miljøet, at man digitaliserer visitkortet. Dermed vil der blive produceret meget færre fysiske visitkort i fremtiden, end der bliver gjort i dag.

Stinto er en dansk tech-startup, som har lavet en digital platform til udveksling af kontaktinformationer. Målet er at blive den globale standard for den måde, hvorpå virksomheder og mennesker forbinder og administrerer deres mest værdifulde forretningskontakter.


TAGS
erhverv
Stinto
Visitkort

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2020
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S