Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Teenagere, bedstemødre, businessmænd og husmødre flokkes alle om Facebook for at smide status-opdateringer eller netværke med gamle venner og forretningsforbindelser.
Få andre netsider har formået at samle så alsidig en flok brugere, og netop her ligger kilden vel egentlig til deres succes. Du finder ikke bare dine arbejdskammerater, musik-venner eller dating-kandidater men alle!
Og ”alle” er nu en flok på 300 millioner brugere. Det har netværkstjenesten netop offentliggjort. Det er således gået stærkt siden starten i 2004, og meget tyder på, at Facebook ikke har tænkt sig at sætte farten ned lige foreløbigt.
For nyligt købte de en anden sociale netværkstjenesten FriendFeed, som er meget langt fremme med realtidssøgning over forskellige platforme.
Direktøren Mark Zuckerberg fortæller således at en af fremtidens vigtige udfordringer for Facebook vil være at gentænke de nuværende systemer informationsflow over nettet. Her vil teknologien fra FriendFeed sandsynligvis blive en vigtig brik.
Samtidig fortæller Zuckerberg, at Facebook nu genererer overskud i omsætningen, hvilket de først havde forventet i 2010.