Home » Internet » Facebook-brug er generationsbestemt
Facebook-brug er generationsbestemt

Facebook-brug er generationsbestemt

Share

En ny undersøgelse viser, hvordan brugen af sociale netværkstjenester adskiller sig fra generation til generation.

Det amerikanske analyseinstitut Anderson Analytics har netop offentliggjort en undersøgelse af forskellige aldersgruppers brug af netværkstjenester.

Som man måske nok kunne have antaget, er den primære grund til at bruge netværkstjenester hos samtlige aldersgrupper at holde kontakt med venner og familie. For den ældre generation er det dog primært familiekontakten der tæller.

Undersøgelsen viser også, at den helt unge gruppe på 13-14 år bruger Facebook og MySpace langt mere end andre netværkstjenester, og at gruppen på 15-29 år bruger MySpace mere end Facebook.

Generationerne fra 30 år og opefter har størst forbrug af Facebook og derefter kommer MySpace, Twitter og LinkedIn.

Se også:  Spot de falske Facebook-profiler

De dage hvor man blot kunne kalde Facebook et teenagefænomen er altså tilsyneladende forbi. Den ældre generation har taget netværkstjenesten til sig på lige fod med de unge og giver dem kamp til stregen i at skrive statusopdateringer og lægge feriebilleder op.


TAGS
Facebook
LinkedIn
MySpace
sociale medier
Twitter

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2020
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S