Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Det amerikanske analyseinstitut Anderson Analytics har netop offentliggjort en undersøgelse af forskellige aldersgruppers brug af netværkstjenester.
Som man måske nok kunne have antaget, er den primære grund til at bruge netværkstjenester hos samtlige aldersgrupper at holde kontakt med venner og familie. For den ældre generation er det dog primært familiekontakten der tæller.
Undersøgelsen viser også, at den helt unge gruppe på 13-14 år bruger Facebook og MySpace langt mere end andre netværkstjenester, og at gruppen på 15-29 år bruger MySpace mere end Facebook.
Generationerne fra 30 år og opefter har størst forbrug af Facebook og derefter kommer MySpace, Twitter og LinkedIn.
De dage hvor man blot kunne kalde Facebook et teenagefænomen er altså tilsyneladende forbi. Den ældre generation har taget netværkstjenesten til sig på lige fod med de unge og giver dem kamp til stregen i at skrive statusopdateringer og lægge feriebilleder op.