Home » Sociale medier » Få penge for at dele dit yndlingsindhold på nyt socialt medie
Få penge for at dele dit yndlingsindhold på nyt socialt medie

Få penge for at dele dit yndlingsindhold på nyt socialt medie

Share

Bynoi er et nyt dansk socialt underholdningsmedie, der giver dig penge for at anbefale favoritter inden for musik, serier og film, gaming og anden underholdning. Virksomheden regner med en million brugere, inden året er omme

Til dem, der altid er først i biografen, forrest til koncerten og har læst bestselleren, inden tryksværten er tør, er der nu en mulighed for at tjene ekstra lommepenge på sin kulturelle viden. Det nye sociale medie Bynoi betaler nemlig brugerne alt efter, hvor mange opslag med kulturanbefalinger de poster, og hvor mange der følger anbefalingen.

Bynoi gør det nemt at oprette visuelle link direkte til indhold og værker fra alle tænkelige streaming-, sociale- og nyhedsplatforme i hele verden. Bynoi ønsker således at være et effektivt redskab for kunstnere, gamere og influencere, der ønsker at få sit indhold bredt ud.

“Vi har overstået betafasen og fået luget ud i børnesygdommene og rettede en masse ting til på baggrund af input fra vores 15.000 brugere. Nu er vi klar til at gå på markedet, og vi er megaspændt. Der er en masse mennesker derude, som er trætte af at scrolle Netflix igennem for at finde en god film. Hvis en ven anbefaler en film, er det meget nemmere at vælge. Det er disse mennesker, vi henvender os til”, siger Bo Ofcourse, Frontrunner i Bynoi.

Stifteren Bo Ofcourse regner med en million brugere, inden året er omme.

Stifteren Bo Ofcourse regner med en million brugere, inden året er omme.

Undervejs i udviklingsfasen var Microsoft med i projektet, og aftalen om at lancere det nye sociale medie sammen med Microsoft var underskrevet, men holdet bag Bynoi valgte techmastodonten fra for at bevare sin uafhængighed.

Se også:  En skidt storm: Kom de sociale medier eller folkets vrede først?
Lovligt og sobert indhold belønnes

Hos Bynoi er ambitionerne høje, og virksomheden erklærede mål er at nå en million bruger verden over, inden udløbet af 2020. Midlet til at nå denne kritiske masse er virksomhedens afbetalingsmodel.

Som man kender det fra andre sociale medier, kommer indtægten fra reklamer, men hver måned giver Bynoi 25 procent af omsætningen tilbage til brugerne. Pengesækken bliver fordelt alt efter, hvor mange point, man har sparet op i de seneste 30 dage. I de første to måneder efter lanceringen samles pengene dog sammen, og herefter bliver den samlede sum udbetalt.

“Vores DNA i Bynoi er at fremme lovligt indhold, og derfor belønner vi en bruger, hver gang vedkommendes link bliver liket eller klikket på. Det skal engagere brugerne til at poste og til at gøre sig umage, når de poster indhold. Hvis man derimod linker til ulovligt indhold eller til porno, får man minuspoint. På den måde nudger vi brugerne til at gøre Bynoi så værdifuldt som overhovedet muligt,” fortæller Bo Ofcourse.

Se også:  En skidt storm: Kom de sociale medier eller folkets vrede først?
Uprøvet model

Fra akademisk hold imødeses lanceringen af Danmarks nyeste sociale medie med afmålt skepsis. Jakob Linaa Jensen har forsket i sociale medier i 20 år, og han har set mange projekter falde til jorden – dog har han aldrig hørt om Bynois betalingsmodel før.

“Lige siden Facebook fik sit gennembrud i 2008, er jeg blevet spurgt, hvad det næste store sociale medie bliver, men Facebook er altså stadig den største film- og billeddelingsside i verden. Det er svært at få brugernes øjne op for noget nyt. Når det er sagt, synes jeg, at det er meget specielt, at Bynoi vil betale brugerne på den måde. Det er en retfærdig grundholdning at betale brugerne for at få adgang til deres data,” siger Jakob Linaa Jensen, der er centerleder for Medier og Innovation på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Det er tidligere blevet estimeret, at hver Facebookbruger er cirka 10.000 kroner værd i ren data.


TAGS
byynoi
social medier

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2020
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S