Home » Underholdning » Guide: Få flere YouTube-visninger på professionel vis
Guide: Få flere YouTube-visninger på professionel vis

Guide: Få flere YouTube-visninger på professionel vis

Share
7 Noter og forklar

Noter i den næste fane kan tjene flere formål. Du kan for eksempel bruge dem til at indføre rettelser til elementer i dine videoer, hvis du finder en fejl efter at have uploadet. Man kan nemlig ikke udskifte en video, når den en gang er lagt op (bortset fra at fjerne den og uploade en ny, hvilket ødelægger eventuelle kommentarer og seertal).

Det kan ofte være gavnligt at indrømme sin fejl på den fejlbehæftede scene. Der er også mange, der bruger noter til at tilføje meget irriterende tekster, og det kan få dine seere til helt at opgive noter. Endelig kan man føje interaktivitet til “Subscribe”-knappen eller linke brugere til andre videoer, som du har produceret.

Noter findes i fem forskellige udgaver: Gennemsigtige talebobler, noter (også gennemsigtige, som en taleboble uden hale), titler og skilte, der viser tekst, når seeren fører musmarkøren hen-over, og spotlights, der strengt taget blot er firkanter. Vælg dem fra menuen “Add annotation”, så bliver de føjet til videoen på det aktuelle tidspunkt.

Brug ankerpunkterne til at placere dem præcist, hvor du vil have dem på videoen. Derefter kan du trække deres kanter i tidslinjen under videosmugkigget, eller du kan bruge start- og slutboksene i spalten til højre til at få dem til at vare længere eller kortere. Du kan få dem til at fremkomme på det helt rigtige tidspunkt og bruge de relevante bokse i spalten til højre til at udfylde dem med tekst, og du kan ændre skrifttyper og størrelse.

Se også:  Google fjerner al dansk musik fra YouTube

Man kan klikke på alle andre typer end titlen ved hjælp af “link”-boksen nederst i højre spalte. De fleste bruger spotlightbokse til at tilføje links, fordi de ikke dækker videoen bagved, men det er op til dig.

8 Kort og godt

Noter er strålende til at give desktopbrugere yderligere interaktivitet, men de er ubrugelige, hvis dit publikum er på mobile enheder. Komplet ubrugelige. De bliver ikke vist. Man skal tilføje eventuelle links til beskrivelsen, således at mobile brugere kan følge dem.

Angiv udførlige anvisninger om at klikke på disse links i selve videoen – forvent ikke, at alle seere er idioter, men lad også være med at forvente, at de ikke er det. Husk at gøre brug af et eneste interaktivt element, der virker for mobile brugere: kort.

Disse små hvide bokse er nemme at tilføje, de irriterer seerne mindre end noter, og de er ret effektive, når det drejer sig om at skubbe trafik rundt. Gå til den relevante fane, og begynd at tilføje dem.

Se også:  Dansk musik tilbage på YouTube - Google og Koda har nået en aftale

Der er fire forskellige former for kort. Med den første funktion kan man linke direkte til en af dine eksisterende videoer eller playlister eller til en video eller playliste fra en anden kanal ved at kopiere URL’en og indsætte den i den relevante tekstboks. Brug menuen nederst på siden til at skræddersy det, kortet siger, og klik så “Create Card”.

Den anden funktion muliggør specifik promovering af en venlig kanal. Det er glimrende til samarbejde. Den tredje giver mulighed for at lave meningsmålinger, som man senere kan tjekke ved at gå til det aktuelle sted i videoen. Den sidste sætter dig i stand til at oprette et irriterende og restriktivt link, enten til et specifikt site, der er knyttet til din konto, eller til en godkendt forhandler eller et crowdfunding-site på YouTubes liste.

 Når du tilføjer et kort, kan du se det komme frem til højre for smugkigvinduet med en note, der meddeler, at du bruger et af dine fem tildelte kort, og der fremkommer en markør på tidslinjen forneden. Bemærk, at du kun kan justere dens position, ikke dens varighed. Kort er automatisk aktive i ti sekunder, så forsvinder de.

TAGS
Video
videoredigering
YouTube
YouTube Editor

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2021
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S