Af Aksel Brinck, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Med den nye printer Epson SureColor SC-F100 kan også små virksomheder selv producere reklamematerialer. A4-printeren kan nemlig printe på krus, nøgleringe, telefon covers og andre små ting. Den imødekommer også behov fra tekstilproducenter, som ønsker at kunne levere produkter som kasketter, forklæder, nøglekæder og mindre puder.
Årsagen til, at printeren kan anvendes på så forskellige materialer er, at den benytter det såkaldte dye sublimation-princip, på dansk farvestofsublimering, hvor farvestoffet trykkes på emnet med varme. Det er i øvrigt Epsons første A4-printer af denne art.
Ikke kun for specialister
Ifølge Epson kræves der ikke specialistviden for at sætte SureColor SC-F100 op, betjene den og vedligeholde den. 140 ml blækflasker giver samtidig en lavere omkostning som alternativ til kassettebaseret blæk.
"Efter den meget succesfulde SC-F500's annoncering i 2019 er SC-F100 en fantastisk ny tilføjelse til Epsons dye-sublimationslinje. Den vil gøre det muligt for flere virksomheder at udvide for at komme ind på det stigende og populære marked for reklameartikler. Brugerne behøver ikke at være eksperter i at betjene printeren - printjobs kan sendes via Wi-Fi ved brug af Epsons dedikerede driver. Med den nye Epson Cloud Solution Port-platform, som også er med, kan brugerne holde øje med printjobomkostninger og følge brug hen over tid," forklarer Iftekhar Butt, senior sales development manager i Epson Danmark.