Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Gameren kender måske brandet fra Epos/Sennheiser-hovedtelefonerne, men nu bryder det ud, som et selvstændigt brand.
Epos vil fortsat sælge Sennheiser Communications-porteføljen af gamerudstyr under brandet Epos/Sennheiser, men samtidig introduceres en ny portefølje af high-end produkter. Det første kommer til oktober.
Kampagnefilm af Oscar-vindende instruktør
Lanceringen af EPOS-brandet til gamingsegmentet understøttes af en omfattende global marketingkampagne, der rulles ud i hele 2020.
Kampagnen, der er baseret på temaet og løftet om "Out of this World Gaming Audio", føres an med en kortfilm af den Oscar-vindende danske instruktør Anders Walter i kombination med interviews og optagelser bag kulisserne og bakkes yderligere op af betydelige display- og performancemedieaktiviteter.
Se videoen her:
https://www.youtube.com/watch?v=1-tC3brocRw&feature=youtu.be
Sponsorater af e-sport, aktiviteter på sociale medier, detailhandels- og point-of-sale-programmer sætter skub i de mange aktiviteter i løbet af året. Brandbudskabet understøttes af omfattende og verdensomspændende PR-aktiviteter, der fremhæver, hvordan EPOS-brandets passion for performance leverer banebrydende produkter skabt med en lidenskab, der tager spiloplevelsen til næste niveau.
Et nyt perspektiv
Jeppe Dalberg-Larsen, adm. direktør, EPOS, siger: "Med vores ambition om at gøre Epos til branchens førende inden for førsteklasses lydløsninger til gaming sigter vi mod at blive det foretrukne brand for gamere, der gerne vil skubbe deres egne grænser – og frigøre deres potentiale – gennem "The Power of Audio". Vi har set en fantastisk mulighed for at nære dette segment ved at etablere et dedikeret og globalt team af brancheeksperter, og vi vil fortsat skabe løsninger til en fordybende lydoplevelse. Med lyd som en central dagsorden i branchen ser vi frem til at følge det globale gaminglandskab udvikle sig endnu mere i de kommende år."
Maja Sand-Grimnitz, chef for Global Marketing, Gaming, siger: "Hos EPOS ønsker vi at give markedet et nyt perspektiv på, hvordan lyd kan forbedre spiloplevelsen. Som et nyt brand med en solid arv og fremtid inden for lyd vil kampagnen og løftet om "Out of this World Gaming Audio" vække genklang hos gamere, der vil have den bedste måde at maksimere deres spiloplevelse på. En førsteklasses lyd kan forbedre den følelse, og det er det budskab, der er kernen i kampagnen. Vi vil gøre EPOS til den "gyldne billet", som giver den bedste spiloplevelse og gør dig gladere."