Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Dansk lydbrand vil erobre det globale gamingmarked

Epos er en nyetableret dansk virksomhed, som vil erobre det globale marked med avancerede gaming-headsets. En ny stor kampagne skydes nu igang.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Gameren kender måske brandet fra Epos/Sennheiser-hovedtelefonerne, men nu bryder det ud, som et selvstændigt brand.

Epos vil fortsat sælge Sennheiser Communications-porteføljen af gamerudstyr under brandet Epos/Sennheiser, men samtidig introduceres en ny portefølje af high-end produkter. Det første kommer til oktober.

Kampagnefilm af Oscar-vindende instruktør

Lanceringen af EPOS-brandet til gamingsegmentet understøttes af en omfattende global marketingkampagne, der rulles ud i hele 2020.

Kampagnen, der er baseret på temaet og løftet om "Out of this World Gaming Audio", føres an med en kortfilm af den Oscar-vindende danske instruktør Anders Walter i kombination med interviews og optagelser bag kulisserne og bakkes yderligere op af betydelige display- og performancemedieaktiviteter.

Se videoen her:

https://www.youtube.com/watch?v=1-tC3brocRw&feature=youtu.be

Sponsorater af e-sport, aktiviteter på sociale medier, detailhandels- og point-of-sale-programmer sætter skub i de mange aktiviteter i løbet af året. Brandbudskabet understøttes af omfattende og verdensomspændende PR-aktiviteter, der fremhæver, hvordan EPOS-brandets passion for performance leverer banebrydende produkter skabt med en lidenskab, der tager spiloplevelsen til næste niveau.

Et nyt perspektiv

Jeppe Dalberg-Larsen, adm. direktør, EPOS, siger: "Med vores ambition om at gøre Epos til branchens førende inden for førsteklasses lydløsninger til gaming sigter vi mod at blive det foretrukne brand for gamere, der gerne vil skubbe deres egne grænser – og frigøre deres potentiale – gennem "The Power of Audio". Vi har set en fantastisk mulighed for at nære dette segment ved at etablere et dedikeret og globalt team af brancheeksperter, og vi vil fortsat skabe løsninger til en fordybende lydoplevelse. Med lyd som en central dagsorden i branchen ser vi frem til at følge det globale gaminglandskab udvikle sig endnu mere i de kommende år."

Maja Sand-Grimnitz, chef for Global Marketing, Gaming, siger: "Hos EPOS ønsker vi at give markedet et nyt perspektiv på, hvordan lyd kan forbedre spiloplevelsen. Som et nyt brand med en solid arv og fremtid inden for lyd vil kampagnen og løftet om "Out of this World Gaming Audio" vække genklang hos gamere, der vil have den bedste måde at maksimere deres spiloplevelse på. En førsteklasses lyd kan forbedre den følelse, og det er det budskab, der er kernen i kampagnen. Vi vil gøre EPOS til den "gyldne billet", som giver den bedste spiloplevelse og gør dig gladere."




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital vækst 2024

På Digital Vækst 2024 bringer vi danske virksomheders organisation, forretning og data i spil samt spejler dem i det, som teknologipartnerne bringer til fadet. Konferencen bliver tætpakket med dygtige digitale ledere og frontkæmpere fra ind- og udland. De har én opgave på dagsordenen: At inspirere dig til at træffe de rigtige forretningsmæssige, teknologiske og strategiske valg i 2024, som kan sikre vækst for dig.

19. marts 2024 | Læs mere


Cyber Threats 2024: Sådan arbejder de IT-kriminelle – og sådan beskytter du dig

De cyberkriminelle har udviklet sig betydeligt, arbejder professionelt, fleksibelt og udnytter hinandens specifikke kompetencer – omtrent som en velsmurt koncern med klar ansvarsfordeling – og har ofte en klar politisk eller kommerciel motivation. Det stiller også nye krav til din tilgang til cybersikkerhed, og på Cyber Threats 2024 får du viden, som gør dig i stand til bedre at prioritere, planlægge og eksekvere en tidssvarende cybersikkerhedsstrategi.

20. marts 2024 | Læs mere


AI Impact Day: Har du styr på risiko og governance – og er du klar til AI Act?

AI og Machine Learning har for længst gjort sit indtog i centrale, kritiske forretningssystemer, og både udviklere, platformleverandører og koncerner er begyndt at udforske mulighederne. På dette eksklusive event dykker vi ned i AI's indflydelse på fremtidens forretnings- og IT-drift. Men vi ser også på, hvordan du mest effektivt arbejder med governance og risikostyring på dine AI-projekter.

21. marts 2024 | Læs mere