Home » AOD Pro » En ny tid efter corona: Her er din digitale fremtid
En ny tid efter corona: Her er din digitale fremtid

En ny tid efter corona: Her er din digitale fremtid

Share

Hybride arbejdsformer, virtuelle sundhedsvæsener og nye samarbejdsværktøjer. Det var tre af hovedemnerne på den netop overståede konference Tech World 2020, hvor Lenovo hvert år afslører deres visioner for fremtidens teknologi

Verden har forandret sig radikalt i løbet af 2020. Den globale pandemi har ændret grundvilkårene i alle brancher, og den teknologiske udvikling er blevet accelereret markant for at understøtte virksomheder, samfund og sundhedsvæsener. Den udvikling har også påvirket Lenovos visioner for fremtidens teknologi, som blev afsløret på den netop overståede konference Tech World 2020, som Lenovo afholdte for femte gang.

Eventen i år blev for første gang afholdt virtuelt, og her har de tusindvis af deltagere kunnet høre om følgende visioner:

Fremtidens arbejde er en hybrid

Mange medarbejdere på tværs af industrier har i de forgangne måneder arbejdet hjemmefra, og dette er blot begyndelsen til et opbrud på arbejdsmarkedet, hvor vi i højere grad bruger hybride arbejdsformer. Mange har nemlig opdaget fordelene ved at arbejde hjemmefra. Men det stiller særlige krav til de teknologier, vi har adgang til fra hjemmet.

Se også:  Lenovo ThinkBook 14” [TEST]: Livsstilslækker laptop til seriøs business

“Med den rette teknologi kan medarbejdere bedre multitaske og høste fordele som øget fokus og effektivitet, hvilket kan føre til en bedre work-life balance,” siger Eric Yu, Senior Vice President og General Manager for Lenovos Intelligent Devices Groups Small and Medium Business (SMB) Segment.

I de nuværende arbejdsmiljøer er medarbejderoplevelser vigtigere end nogensinde. Og en undersøgelse fra Lenovo viser da også, at it-ledere over de næste to år forventer at hæve investeringer i medarbejderoplevelser til næsten det dobbelte niveau sammenlignet med i dag.

ThinkSmart Hub er blandt de nye produkter fra Lenovo, som er skabt til fremtidens hybridarbejde.

ThinkSmart Hub er blandt de nye produkter fra Lenovo, som er skabt til fremtidens hybridarbejde.

Nye butiksoplevelser

Virtuelt arbejde er ikke en mulighed for alle brancher. Og nogle foretrækker det ganske enkelt ikke. Fysiske butikker får igen behov for at tiltrække kunder. Mange har løst problemet ved at bevæge sig fra kun at have direkte salg i butikken til en omni-channel-model, hvor salg foregår på nettet, men afhentning foregår i butikken. På den måde kan detailbutikker udnytte deres lager, fastholde lokale kunder og samtidigt reducere omkostninger.

Se også:  Hjemmearbejde medvirker til at udrydde adgangskoderne

“Fysiske butikker tilbyder unikke oplevelser for kunderne, og den kan ikke genskabes til fulde på nettet. Med vores ThinkIoT Smarter Store Solutions kan vi hjælpe detailhandlen med at skabe kundeoplevelser, som adskiller sig fra mængden og samtidigt forbedrer bundlinjen, så de kan opnå vækst selv i udfordrende økonomiske tider,” siger John Gordon, President for CIoT Business Group hos Lenovo.

Et virtuelt sundhedsvæsen

Digitale konsultationer gik fra at være bekvemt til at være en nødvendighed i starten af marts. Udviklingen er gået stærkt, og med udbredelsen af videomødeværktøjer som fx Lenovo Virtual Rounding er det svært at forestille sig, at digital kommunikation med læger og sundhedspersonale ikke bliver en fasttømret del af sundhedsvæsener over hele verden fremover.

”Lenovo Virtual Rounding blev hurtigt udviklet og sendt på markedet som modsvar til det akutte behov i sundhedsvæsener verden over. Lægekonsultationer er fundamentale for god sundhedspleje, og denne løsning sikrer værdifuld ansigt-til-ansigt kommunikation og gør samtidigt patientbesøg effektive, bekvemmelige og sikre,” siger Dr. Bob Monteverdi, Lenovos direktør for Global Healthcare Solutions, Intelligent Devices Group.


TAGS
hjemmearbejde
lenovo

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2020
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S