Home » AOD Pro » Én dårlig kundeoplevelse er nok til at skræmme webkunden væk
Én dårlig kundeoplevelse er nok til at skræmme webkunden væk

Én dårlig kundeoplevelse er nok til at skræmme webkunden væk

Share

Næsten halvdelen af kunderne skifter til en konkurrent efter kun én dårlig oplevelse, og tallet springer til hele 77 procent, når det kommer til flere dårlige oplevelser

Det er ikke nogen hemmelighed, at coronapandemien har ændret vores verden betydeligt – ikke mindst for virksomheders måde at drive forretning på. Det ses særligt i online-handlen, som siden pandemiens start har oplevet en vækst på 38 procent i kundehenvisninger. Det viser den nye Customer Experience (CX) Trends Report 2021, som Zendesk netop har udgivet.

De virksomheder, der præsterer bedst i 2021, vil være dem, der har indset, at kundeoplevelsen er grundlag for vækst, og som har gjort det til en central del af forretningen.

Se også:  Dansk team vil skabe selvkørende webshops
Kundeservice er en deal-breaker

I Norden ønsker 56 procent af kunderne at købe fra virksomheder, der tilbyder hurtige og nemme online-transaktioner, og 43 procent skifter til en konkurrent efter kun én dårlig oplevelse. Dette tal springer til 77 procent, når kunden har flere dårlige oplevelser.

Pandemien har altså lært os, at online-handel er kommet for at blive, og at god kundeservice er vigtigere end aldrig før – faktisk kan det være en deal-breaker for mange.

Desuden finder rapporten, at:

  • 75 procent af de undersøgte virksomheder i EMEA, siger, at pandemien fremskyndede en teknologisk udvikling. Af disse virksomheder siger 50 procent, at det er accelereret med 1-3 år, mens 25 procent siger, at det er accelereret med 4-7 år
  • Nordiske forbrugere værdsætter kundeoplevelsen endnu mere nu end før pandemien – næsten 40 procent af kunderne siger, at kundeoplevelsen er vigtigere for dem nu end for et år siden. Det samme gælder for virksomheder, hvor 46 procent siger, at kundeoplevelsen er vigtigere for dem nu end for et år siden
  • I det forgangne år har forbrugerne skiftet adfærd. I Norden brugte 61 procent af forbrugerne en ny supportkanal i 2020, og 82 procent af dem planlægger at fortsætte med at bruge den
Se også:  De fleste onlinebutikker foretrækker stadig Dankort

Du finder rapporten her.


TAGS
online shopping
webshop

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2021
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S