Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Prioriteringen af det bedste indhold og et øget fokus på den digitale forretning resulterer i en ny tjeneste fra Egmont Publishing. Navnet er ’Kiddly’ og tjenesten, der er den første af sin slags i Danmark, har til formål at vise vej for forældre og børn, til den bedste digitale underholdning blandt apps, spil, film og tv til børn i alderen 0-6 år.
”Vi lægger vægt på at give vores brugere det bedste indhold i alt, hvad vi står bag – ikke mindst på det digitale område. På et globalt marked i hård konkurrence er kvalitet og brugerinddragelse to helt klare pejlemærker for Egmont Publishing,” siger digital direktør Peter Schrøder og uddyber:
”Med Kiddly giver vi brugerne en mulighed for at bestemme, hvad der er godt indhold til børn, da alle kan anmelde deres egne digitale favoritter. Er du en aktiv anmelder, kan du blive Favoritanmelder, hvilket giver adgang til de nyeste apps, spil, film og tv serier til børn.”
Efter en testperiode går kiddly.dk endelig i luften lørdag den 1. november med mere end 500 anmeldelser af apps, spil, film og tv – alle produceret af brugerne selv. Brugerne af kiddly.dk videregiver deres erfaringer og anbefalinger af digital børneunderholdning.
Peter Schrøder har tidligere i år varslet Egmonts oprustning på den digitale forretning:
”Vi er glade for at kunne lancere Kiddly her i Danmark. Nu arbejder vi videre på at styrke den digitale forretning i et nordisk og globalt perspektiv,” siger han.