Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Nuuday er TDCs afdeling rettet mod privatkunder, og her er man nu klar med et nyt tilbud - eller i virkeligheden et helt nyt mobilselskab.
Med Eesy har det været tanken, at skabe et selskab, der gør det så let som muligt at være kunde. Selskabet er rettet mod dem med behov for et simpelt mobilabonnement til en skarp pris med fri tale og mulighed for at skrue op for datamængden efter behov. Ingen binding, ingen gebyrer og ingen tillægsydelser.
Eesy tilbyder et abonnement med fri tale og 15 GB data i Danmark + 10 GB i EU til 99 kr. Har man brug for mere data, kan man for 20 kr. fordoble datamængden.
Enkelhed først og fremmest
”Vi har glædet os meget til at sende eesy på markedet. En enkel mobilløsning på et stærkt 4G netværk med dækning i hele Danmark til en konkurrencedygtig pris. Med eesy imødekommer vi dermed den kundegruppe, der foretrækker en ligetil mobilløsning uden tillægsprodukter, men samtidig gerne vil være sikre på at have et hurtigt og stabilt netværk,” siger Michael Moyell Juul, CEO i Nuuday.
Nuuday står også bag YouSee og Telmore og med Eesy har de nu tre forskellige brands, der dækker forskellige behov og ønsker til mobiltelefoni. Dermed er Nuuday, med sine cirka 2 millioner private mobilkunder, landets største teleselskab.
”Vores tilgang har været enkelhed fra allerførste dag. Det skal være enkelt og nemt for kunden, som samtidigt kan nyde godt af de fordele, der er ved at være en del af en større koncern med lang erfaring og viden om mobilmarkedet,” siger Jens Grønlund, direktør for Nuudays digitale brands.
I spidsen for eesy står Anders Kjær-Jensen, der er hentet internt i Nuuday, hvor han har været i otte år og dermed har et indgående kendskab til det danske mobilmarked.