Home » Andet » Din mening i Alt om DATA 7/2012
Din mening i Alt om DATA 7/2012

Din mening i Alt om DATA 7/2012

Share

Vi har vovet pelsen og udbedt os jeres holdning til nyeste AOD. Et par
stykker var skeptiske over for spørgsmålene, men vi vælger alligevel at
nærstudere svarene og bringer her artiklen i sin fulde længde

Ud af dem, der læser selve bladet – og ikke bare online-nyhedsbrevet – syntes klart flertallet, at Gadgetnyt skrevet af vores søstermagasin T3 er et kærkomment knap så seriøst afbræk. Dejligt!

En tredjedel har ingen holdning til de workshopper, der ellers er højt skattet af de øvrige læsere. 16 procent elsker dem ligefrem, 13 procent er fortørnede over, at de fortsætter i næste nummer (dog med den indrømmelse, at det alligevel får dem til at købe næste nummer), 16 procent afprøver tit workshopperne, og den hårde kerne med 7,5 procent samler simpelthen på dem. En enkelt efterspørger endda, at de bliver lidt mere dybdegående og konkrete, og en anden udbeder sig flere om open source-emner. Tak, vi skal se, hvad vi kan gøre!

Vi rammer langt flere med Update-nyhederne. Hele 45 procent mener, de er gode og informative, og 16 procent, at der endda burde være mere nyhedsstof. Anderledes står det til med AOD Sikkerhedszonen, hvor vi tager diverse sikkerhedsrelaterede emner op. Her har næsten en tredjedel ingen holdning til ”zonen”, og næsten en tredjedel svarer, at AOD Sikkerhedszonen har de ikke sådan lagt mærke til … Men heldigvis svarer den sidste tredjedel, at »det er godt at blive tæsket lidt ind i relevante sikkerheds-issues, for ellers glemmer jeg det, og det ér jo super vigtigt«. Og det er jo derfor, at vi stolt fortsætter med at bringe jer denne service.

Der er flest fans til vores test af diverse produkter. 26 procent retter deres indkøb efter dem, og to tredjedel af læserne bruger stortesten til at sammenholde produkter, de overvejer at købe. 23 procent køber bladet for at læse testene og 9 for at læse stortesten! 17 procent synes, der skal være flere test, og 15 procent mener, at der burde være nogle, der er længere. Det er vi glade for at høre og tager med i planlægningen fremover.

Da vi spurgte til brevkassen Spørg Sørensen, synes mere end hver fjerde, at spørgsmålene, der behandles, er relevante. Dette skal holdes op imod, at 5 procent mente, at de er irrelevante. Hver tiende bruger selv spørgsmålene og – ikke mindst – svarene i brevkassen. Det er ikke nok. Heldigvis var der kun en, der er af den opfattelse, at hvis man skriver ind, så får man ikke spørgsmålet i bladet. Men det er alligevel en for mange. Selvfølgelig kan vi ikke love at bringe alle spørgsmål, men vi ville blive ovenud lykkelige for mange flere, end vi får nu, for nogle gange skal vi godt nok kigge dybt i indbakken for at finde bare et enkelt lillebitte spændende spørgsmål …

Hver fjerde er af den overbevisning, at erhvervsnyhederne er gode. Hver femte mener dog, at de nogle gange gerne må være mere dybdeborende. Tak for input, siger vi og tager det med i vores videre planlægning.

Adspurgt om denne klumme, Din mening, om læsernes holdning til diverse emner mener hele 37 procent, at det er sjovt at læse om, hvad andre læsere synes og gør, og det er vi glade for. Det gør det lidt mere spiseligt, at det kun er 12 procent, der deltager, når der er en god præmie på højkant. Vi ville gerne spørge jer om, hvad en god præmie egentlig er, men tænker, at det jo nok er et individuelt anliggende.

Vi har siden Alt om DATA 01/2012 bragt en side om de bedste apps netop nu, og vi har i den forbindelse været i tvivl om, hvorvidt vores læsere er interesseret i iOS-apps til iPhone og iPad eller ej. Det viser sig dog, at tidligere tendenser bliver gjort til skamme – op imod halvdelen af respondenterne udviser sympati for iOS.

Det tager vi til efterretning – og fortsætter med at bringe anmeldelser af også iOS-apps. Hver fjerde er dog heller ikke fanatisk med nogen af styresystemerne, og 20 procent har både Macs/Apple-produkter og Windows-ditto. Dette skal dog ses i det perspektiv, at 38 procent af Alt om DATAs læsere i hjemmet holder sig til Windows og ikke kan se relevansen af Apple-produkter i et magasin som vores.

Med indgangen til dette år fik vi en ny og længe tiltrængt opdatering af vores logo. En tredjedel har desværre slet ikke bemærket det, en tredjedel har ingen holdning dertil, men heldigvis har den sidste tredjedel kun rosende ord tilovers for det. Tak for det!

Fire læsere bryder sig ikke om, at vi har lavet om på rækkefølgen af, hvor i bladet vi bringer hvilke artikler. 36 procent mener, det er underordnet. 42 procent er ligeglad med rækkefølgen, og derfor fortsætter vi, som vi nu synes, det er bedst – forandring fryder!

Da vi spurgte til, hvad Alt om DATA egentlig står for, fik vi – i prioriteret rækkefølge – følgende svar: 1. Kvalificerede test af nye produkter (21 procent), 2. Inputs på det felt, jeg interesserer mig for (15 procent), 3. God læsning i mange timer (13 procent), 4. Kvalitet (12 procent), 5. Behageligt tidsfordriv (10 procent), 6. Oppe på beatet med det nyeste inden for it (8 procent), 7. Nørderi (7 procent), 8. Inputs på det område, jeg desuden arbejder med (5 procent), 9. Sjove gør det selv-workshopper (4 procent), 10. Opdatering om sikkerheds-issues (3 procent). Det styrker os i, hvor vi er på vej hen.

Adspurgt om, hvad der sådan helt generelt mangler i bladet, er vi først og fremmest glade for, at allerflest er tilfredse, som magasinet fremstår nu. Dernæst efterspørges flere længere test, noget mere om tablets samt noget med at vende tilbage til tidligere testede produkter. Og så vil vi også gerne tage til efterretning, at der udbedes mere om Linux og diverse andre alternative open source-muligheder. Tak, kære læsere, det er også den slags, vi finder yderst interessant. Dejligt at få ledt snuden tilbage i sporet.

Absolut flest bruger den viden, de får gennem Alt om DATA, både på job og privat, det vil sige hele 50 procent. 5 procent bruger det udelukkende i arbejdsøjemed, og de resterende 45 procent bruger det kun privat. Aha, spændende!

Hele 93 procent mener – ulig den ene, der er nævnt i indledningen – at vi fik spurgt om det relevante i denne undersøgelse. Men vi fik da også en del forslag til nye ting, der kunne vendes i en kommende voxpop, så tak for det, siger vi bare. Vi går simpelthen videre i verden i en lille smule bedre version af gode gamle Alt om DATA. Tak for hjælpen!


TAGS
Alt om DATA 05/2012

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2021
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S