Home » Erhverv » Digitalt opbrud med traditionel forsikring
Digitalt opbrud med traditionel forsikring

Digitalt opbrud med traditionel forsikring

Share
Målgruppen er de unge

Det er et koncept, der allerede er introduceret i mange andre lande, men som altså nu også har fundet vej til det danske marked. Det henvender sig især til den yngre generation under 30 år, som typisk ikke er forsikret, og blev lanceret, da Gigga begyndte at tegne forsikringer omkring 1. februar.

Det danske forsikringsmarked har en værdi af næsten 70 milliarder kroner, men alligevel er det de færreste mennesker, der interesserer sig for forsikring. I Gigga tror man imidlertid på, at man kan inspirere forbrugerne til at interessere sig for de muligheder, der ligger i deres individuelle forsikring.

Se også:  Partnerskab er godt – men omtanke er bedre

Det er nok ikke noget helt dumt standpunkt at have. Ifølge tal fra brancheforeningen Forsikring & Pension, der baserer sig på opgørelser fra Danmarks Statistik er hver tredje unge nemlig ikke forsikret. Derfor er målgruppen for Gigga naturligvis den yngre generation, og i den sammenhæng har man prøvet at analysere sig frem til, hvorfor de så at sige har meldt sig ud af forsikringsuniverset – netop for at kunne forsikringsløsninger, der er attraktive til lige præcis den kundegruppe. Og forslag til investeringsmæssige partnerskaber er velkomne, lyder det fra firmaet.

TAGS
fintech
Forsikring
Gigga
insurtech

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

Alt om DATA

Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@altomdata.dk

Datatid TechLife

Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@datatid.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg / Prislister:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Medieinformation


Alt om DATA, Datatid TechLife  © 2020
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S