Home » AOD Pro » Digitaliseringen stormer frem – er virksomhederne med?
Digitaliseringen stormer frem – er virksomhederne med?

Digitaliseringen stormer frem – er virksomhederne med?

Share

Har virksomhederne fanget de vigtigste trends i tiden? En ny undersøgelse viser, at virksomheder har fokus på digitalisering og samarbejde med deres konkurrenter

Digitaliseringen er en af de sikreste trends lige nu. Men tager virksomhederne konsekvensen af det?

Konsulentvirksomheden Tata Consultancy Services har netop lanceret undersøgelsen ”Hvor, hvordan og, hvad topledere vil konkurrere om i det nye årti: TCS 2021 Global Leadership Study”. Den er foretaget blandt 1200 topledere globalt og viser blandt andet, at der er stor tro på en digital fremtid og ikke mindst på, at samarbejde mellem konkurrenter er blevet langt mere almindeligt.

Stor forskel på de gode og de dårlige

Men den viser samtidig, at der er en digital kløft mellem de virksomheder, der klarer sig bedst og dem, der sakker bagud. 80 procent af de mest succesrige virksomheder er for eksempel åbne for at samarbejde med konkurrenter mod kun 23 procent for andre virksomheder.

Se også:  Den digitale transformation topper i år – firmaerne spurtede i 2020

Undersøgelsen har særligt fokus på, hvordan topledere fra hele verden, vil ramme den rette balance mellem innovation og optimering inden for fire områder; digitale strategier, digitale løsninger, digitale måder at drive forretning på samt tilgangen til ledelse.

De væsentligste konklusioner i rapporten er:
• Innovation er rangeret som det vigtigste aspekt en i succesrig virksomhedskultur – fulgt af diversitet, inklusion og lige muligheder for alle.
• De mest succesrige virksomheder rangerer kundefokus som det vigtigste aspekt i en virksomhedskultur – over aktieværdiskabelse. Follower-virksomhederne rangerer kun kundefokus som nummer 6. Det viser, at virksomheder med succes har en indbygget ”kunden-først”-mentalitet i organisationen.
• Inden 2025, vurderer 41 procent af respondenterne, vil omsætningen komme fra helt nye løsninger, som de endnu ikke kender til. Leader-virksomhederne tror på 44 procent, mens follower-virksomhederne tror på 40 procent.
• Respondenterne forventer ligeledes, at inden 2025 vil 46 procent af deres omsætning komme fra rene digitale produkter eller tjenester. Leader-virksomhederne forventer op mod 56 procent.
• På spørgsmålet om, hvor i organisationen der er behov for en mere effektiv databrug placerer leader-virksomhederne digitale marketingkampagner som nummer ét efterfulgt af salgsinitiativer og kundeservice. Det tyder på, at organisationerne ved, at de skal forbedre deres brug af kundedata for at forbedre kundeoplevelsen.


TAGS
digitalisering

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2021
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S