Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
I sidste kvartal af 2020 oplevede OnePlus en massiv vækst på hele 127 procent sammenlignet med samme kvartal året før. Det skyldes blandt andet den populære OnePlus N-serie
Tallene kommer fra en en ny analyse fra Counterpoint Research.
Her fremgår det at OnePlus nu har en markedsandel på 7,6 procent i Danmark, med 21,5 procent i den øvre mellemprisklasse (250-399 USD), hvilket gør OnePlus til det næststørste brand i dette segment i Danmark.
Grundet Covid-19 faldt det samlede salg af smartphones i Danmark med 30 procent i Q4. Derfor er tallene kun endnu mere positive for OnePlus.
OnePlus Nord var en succes
Også på markedet for 5G-kompatible smartphones var der vækst at spore.
I sidste kvartal af 2020 var hele 58,5 procent af alle smartphone-leverancer en 5G-kompatibel telefon. OnePlus Nord var i Q4 den mest solgte 5G-Android smartphone under 400 USD i Danmark.