Home » AOD Pro » Microsoft: Derfor bliver Teams opdateret med nyt design
Microsoft: Derfor bliver Teams opdateret med nyt design

Microsoft: Derfor bliver Teams opdateret med nyt design

Share

Microsoft er klar med en stor opdatering af Teams nu – det sker med en række markante ændringer i mødetjenesten. Men hvorfor forny Teams? Det svarer Microsoft på i dette interview med AOD

Hen over den kommende tid vil brugerne opleve flere markante, nye funktioner i mødetjenesten Teams. Det sker efter den opdatering, som Microsoft annoncerede i går. Som AOD skrev, er tanken at skabe mere nærværende virksomhedsmøder. Det får en række designkonsekvenser.

Men hvorfor egentlig forny Teams, og hvilke valg har været vigtige for Microsoft? AOD PRO snakket med Tanya Helene Christensen, divisionschef hos Microsoft med ansvaret for Microsoft 365.

Hun fortæller, at en af kongstankerne bag de nye funktioner som for eksempel Front Row er at sikre, at den positive udvikling i produktivitet, der rent faktisk har været i coronatiden mange steder, bliver understøttet af en teknologi, som modsvarer de forhold, vi arbejder under fremover.

”Nogle vil godt fortsætte med at arbejde hjemme, andre vil vende tilbage til samarbejdet på kontoret, og andre igen vil bare have fleksibiliteten til at vælge,” fortæller Tanya Helene Christensen til AOD PRO.

Se også:  Stor opdatering af Teams skal nedbryde barrierer til andre applikationer

Men selvom der har været en stigning i produktiviteten under coronapandemien og de mange timer foran computeren, så er der også en bagside af medaljen, fortæller Tanya Helene Christensen.

Stor stigning i chat

”Den øgede produktivitet har også givet udfordringer som stress og udbrændthed, og vores telemetri viser, at Teams chat uden for den almindelige arbejdstid er gået op med 42 procent. Samtidig er den tid, folk bruger i møder, mere end fordoblet gennem det sidste år. Vi ser klare signaler i vores telemetri på, at der måske er en overbelastning af folk og det skal vi adressere,” pointerer Tanya Helene Christensen.

 Tanya Helene Christensen, divisionschef i Microsoft.

Tanya Helene Christensen, divisionschef i Microsoft.

Derfor har det været vigtigt for Microsoft at tænke lidt bredere end den klassiske produktivitet. Det har handlet om, at man skal kunne arbejde bedre sammen med teknologien.

”Derfor handlede vores opdatering om at være mere inkluderende, at tage hensyn til, hvordan folk gerne vil, eller kan, arbejde. Teknologien skal sikre at folk får den mest naturlige oplevelse,” siger Tanya Helene Christensen.

Samtidig har det været vigtigt for Microsoft at sikre, at teknologien hjælper med til at beskytte folk, at sikre, at de får den tid, der skal til for at slappe af, at de ikke hænge i møder ryg-til-ryg hele dagen, forklarer divisionschefen.

Se også:  Cisco: Fremtidens arbejdsplads er fundet – den bliver hybrid
Hjernen skal narres

”Hjernen har brug for pauser, hvilket vi har dokumenteret gennem vores samarbejde med en række hjerneforskere. Det betyder, at det at implementere ”quite time” i værktøjerne er en meget vigtig ting, ikke mindst fordi det kan sikre at folk ikke blander arbejde og privatliv sammen.

En ting mere har været et vigtigt omdrejningspunkt for Microsoft, i forbindelse med opdatering og det nye layout til Teams.

”Det trætter hjernen at skulle kigge på mange små billeder i forskellige scenarier. Derfor skal det nye layout være med til at narre hjernen, så den tror, at vi er sammen. Oplevelsen skal være så naturlig som muligt og sikre, at vi bruger de rigtige værktøjer til at få det bedste velvære i hverdagen som muligt. Vi tror på, at teknologien skal fremme måden vi arbejder på – ikke tage over,” slutter Tanya Helene Christensen.


TAGS
onlinemøde
teams
videokonference
videomøde

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2022
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S