Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Den nye Office-pakke er klar

Office 2010 er færdig og kan downloades fra næste uge. De kendte kontorprogrammer har fået en ensartet brugergrænseflade og bedre mulighed for at arbejde via nettet.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Når et stykke software når Release To Manufacturing (RTM), er udgivelsen lige oppe over. Det betyder nemlig at udviklingen er afsluttet og pakken klar til produktion.

Dette stadie er Office 2010 nu nået. Allerede fra næste uge kan kunder med aktiv Software Assurance downloade pakken, som i den fulde version inkluderer opdaterede udgaver af Access, Excel, InfoPath Designer, InfoPath Filler, OneNote, Outlook, PowerPoint, Publisher, SharePoint Workspace, Word og Office Communicator. Derudover vil Microsoft Visio 2010 og Project 2010 være tilgængelige separat.

Den officielle lancering er den 12. maj og programmerne vil være tilgængelige i butikkerne fra juni.

Foruden de store Professional og Professional plus pakker som vil koste 499 og 699 euro, bliver det muligt at købe Office 2010 i en Home and Student version med Word, Excel, PowerPoint og OneNote til 139 euro samt en Home and Business version der også inkluderer Outlook til 249 euro og en Office Professional Academic til 109 euro.

Pakken bliver også produceret i en gratis Starter version med begrænsede udgaver af Word og Excel. Den vil i fremtiden komme til at følge med mange nye Windows-computere, og kan opgraderes til større versioner.

Blandt de væsentligste opdateringer i den nye pakke er en ensretning af brugergrænsefladen, så alle programmer besidder Ribbon, hvor Filer-menuen nu er genindført. Den giver adgang til Offices Backstage, hvor man udover at vælge egenskaber for dokumentet og printe med indbygget udskriftsvisning også kan indstille deling via Sharepoint eller Skydrive.

Det fører os til den anden store nyhed. I den nye Office-pakke har brugerne nemlig mulighed for at lægge dokumenter ud på deres Skydrive, som er Microsofts storagedrev i skyen og en del af Live-tjenesterne. Fra Skydrive kan man dele med andre og redigere i dokumenterne via den nye gratis webudgave af Office.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Compliance og strategisk it-sikkerhed efter DORA

Finansielle koncerner har i snit 85 sikkerhedsløsninger i drift – men er i snit op til 100 dage om at opdage et igangværende cyberangreb. Ydermere viser øvelser, at det typisk tager 4-6 uger at rense og genetablere sikker drift af centrale systemer efter et stort angreb. Fokus for dagen vil derfor være på henholdsvis governance samt om, hvordan du som it-leder i den finansielle sektor skal kunne håndtere fremtidens cybertrusler og arbejde effektivt med sikkerhed på et strategisk niveau.

04. april 2024 | Læs mere


EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

16. april 2024 | Læs mere


IAM - din genvej til højere sikkerhed uden uautoriseret adgang og datatab

På denne dag udforsker vi de nyeste strategier, værktøjer og bedste praksis inden for IAM, med det formål at styrke virksomheders sikkerhedsposition og effektiviteten af deres adgangsstyringssystemer og dermed minimere risikoen for uautoriseret adgang og datatab. Og hvordan man kommer fra at overbevise ledelsen til rent faktisk at implementere IAM?

18. april 2024 | Læs mere