Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Dell har modvind i øjeblikket. Så sent som i tirsdags kunne de danske tv-seere opleve, hvordan verdens tredjestørste computer-producent kom en ordentlig tur igennem hakkemaskinen i DRs Kontant, som afslørede, at Dells kundeservice er helt i bund, og at de ved flere lejligheder har nægtet at tage defekte computere retur.
At de også sender defekte computere af sted direkte fra fabrikken, er der en række amerikanske forbrugere, der har slæbt producenten i retten for. Først blev sagen afvist, men nu har retten i San Francisco valgt at lade sagen gå videre.
Anklagen går på, at Dell skulle have brudt den californiske lov ved at sælge Inspiron notebooks med utilstrækkelige kølesystemer, strømforsyninger og bundkort.
De berørte forbrugerne hævder, at de pågældende hardwarekomponenter bevirkede pludselige computersvigt, gjorde computerne ude af stand til at starte op og fik dem til at bryde sammen for tidligt.
Computerne blev solgt mellem juli 2004 og januar 2005.
Kilde: Yahoo Tech News