Den tager afsæt i en af Fords helt store klassikere, Mustang, med signaturtræk som den lange, kraftige kølerhjelm, linjerne langs siden, de aggressive forlygter og de karakteristiske tredelte baglygter.
Mustang Mach-E vil kunne fås i både baghjuls- og firehjulstrukne udgaver og i versioner med udvidet batteripakke. Den baghjulstrukne med udvidet batteri har rækkevidde på op til 600 km målt efter WLTP-normen. Firehjulstrukne modeller med udvidet batteri vil yde 337 hk (248 kW) og have et drejningsmoment på 565 Nm.
Ford vil også tilbyde elbilen i en særlig performance-udgave ved navn Mustang Mach-E GT, der vil kunne klare 0-100 km på under 5 sekunder samt anslåede 465 hk (342 kW) og et drejningsmoment på 830 Nm.
Der er mulighed for masser af indvendigt lir som premium B&O-anlæg, Ford SYNC-infotainment. Det hele styres fra en stor 15,5” skærm, som kan betjenes både med touch og stemmestyring. Der er også trådløs adgang til Apple CarPlay og Android Auto.
Med Phone as a Key kan ejerens smartphone bruges som nøgle. Indenfor en vis afstand og låser den automatisk bilen op og starter motoren, uden at mobilen skal findes frem.
Mustang Mach-E forventes lanceret i Danmark i december 2020, men kan bestilles fra sommeren 2020. Prisen for Ford Mustang Mach-E begynder fra 451.897 kroner med 75 kWh og baghjulstræk. Den kan dog vise sig at blive billigere grundet det netop vedtegne afgiftsstop på elbiler.
Læs mere om Ford Mustang Mach-E her.