Home » TV » Datatid TechLife på CES 2013
Datatid TechLife på CES 2013

Datatid TechLife på CES 2013

Share

Hvor er vi på vej hen? Er der noget nyt? Og hvilke valg skal vi som forbruger tage i 2013, hvis vi gerne vil være med helt fremme, eller bare gerne vil kunne sige ”WOW! – det er godt nok smart!”. Ja – og lige præcis ordet ”smart” er årets buzzword og det forpligter. Datatid TechLife er på CES og rapporterer om de nyeste tendenser

Her er en gennemgang af de største nyheder fra en dag med 4 af de store teknologi-giganter på markedet: LG, Panasonic, Samsung og Sony. Alle har de en vision om den måde vi i fremtiden vil bruge teknologien på.

Der vil forekomme gentagelser fra sidste års CES i Las Vegas og IFA i Berlin. Men gentagelser af nyheder er ikke nødvendigvis negativt. Ved at de holder fast i en udvikling af et nyt produkt eller videreudvikling af et eksisterende, så er det også en indikator for, at det nu virker endnu bedre eller fungerer på en ny og mere smart måde. Flere af de opfindelser vi har set tidligere er nu gjort stærkere og mere hensigtsmæssige, og det er således tydeligere for os der følger dem, at der er et mål med produktudviklingen.

Se også:  Årets (trods alt) største globale elektronikmesse er to dage fra start

Alle producenter vil jo rigtig gerne have, at vi forbrugere skal have en hel ”produktfamilie” fra samme virksomhed, så vi kan få den fulde oplevelse. Vi har den opfattelse, at der er absolutte fordele i den tankegang, men også at det så samtidig er et stort ”klap på skulderen”, når producenterne invitere andre produkter ind i øko-systemet og giver os gode oplevelser.

App giver flere muligheder

Når huset er fyldt med elektronik og apparaterne kan udføre flere og flere opgaver, så er det den medfølgende app, der gør det nemmere at få et overblik over alle mulighederne og funktionaliteterne.

Det betyder, at en produktfamilie i højre grad styres via en app. Dit køleskab giver selv besked, når der er noget galt og du kan sætte gang i støvrobotten, inden du kommer hjem fra arbejde.

Talegenkendelse sker ikke længere ud i rummet (og medfører uhensigtsmæssige valg af tv kanaler), i højre grad taler vi nu direkte med fjernbetjeningen.

Produktnyheder

Når det drejer sig om de helt store producenter, er det som sagt videreudviklingen af deres efterhånden omfattende økosystemer, som er i fokus sammen med en række nye “smart devices” og ikke mindst skærme af en kvalitet, vi ikke hidtil har set.

Se også:  Samsung klar med prisvenlig tablet

Full HD er ikke længere den højeste opløsning, nu skal det hedde Ultra HD. Både LG, Sony og Samsung er klar med skærme i denne opløsning, som er fire gange højere end Full HD. Hos Sony er der endda tale om et Ultra HD-tv med OLED-teknologi, så du får afsindigt skarpt billede.

Også LG er klar med OLED-tv, som vil kunne fås i 55” og 65”. I første omgang i USA og til en pris, der kan skræmme de fleste væk – 10.000 dollars.

Igen i år kommer vi også til at se et nyt skridt i udviklingen mod at gøre tv-apparaterne smartere. Alt fra genkendelse af brugeren og helt nye tv-butikker hos Panasonic og Samsung til tættere integration med mobiler og tablets, så det eksempelvis bliver muligt at sende indhold ubesværet frem og tilbage mellem apparaterne hos Panasonic.


TAGS
CES
OLED-tv
Panasonic
Samsung
Sony
TechLife
Ultra Definition
Ultra HD

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2022
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S