Danskerne handler mere på mobil og tablet

Danskerne handler mere på mobil og tablet

Share

Danskernes indkøb på internettet foregår i stigende grad på mobile enheder som smartphones og tablets, og flere unge end ældre netshopper gerne på mobilen. Det viser en undersøgelse om køb af produkter på nettet, som Eniro Danmark har fået foretaget for fjerde år i træk.

Størstedelen af danskerne foretrækker stadig at købe de fleste produkter i fysiske butikker. Men nethandlen er i vækst, og når vi shopper på nettet, sker det i højere og højere grad på mobile enheder som smartphones og tablets. Siden 2012 er andelen af danskere, der vælger at købe ind på mobilen, steget fra 13 til 21 procent, og andelen, der bruger deres tablet, er mere end tredoblet fra 8 til 30 procent. Det viser en undersøgelse, som Eniro Danmark har fået foretaget årligt de seneste fire år.

”Udviklingen understreger, at det er vigtigere end nogensinde, at virksomhedernes hjemmesider og webshops er tilpasset de mobile enheder. Hvis siderne ikke er søgbare og optimerede til fx smartphones, risikerer virksomhederne at miste de kunder, der køber ind på mobilen, mens de er på farten, eller shopper fra sofaen med deres tablet,” siger Kristoffer Apollo, som er kommunikationschef i Eniro Danmark, der bl.a. står bag Danmarks to største lokale søgetjenester, Krak og De Gule Sider.

Flest unge foretrækker mobilen

Del denne