Home » AOD Pro » Danske sælgere har det svært – men ikke så svært som de svenske
Danske sælgere har det svært – men ikke så svært som de svenske

Danske sælgere har det svært – men ikke så svært som de svenske

Share

Global pandemi, recessionslignende forhold og energikriser har haft en tydelig effekt på en af virksomhedernes vigtigste medarbejdergrupper: Sælgerne. Det viser en ny nordisk undersøgelse, som også kortlægger, hvorfor svenskerne er mere bekymrede end danskerne

Det er blevet langt sværere at være sælger i de danske og nordiske erhvervsrettede virksomheder. Det viser en ny undersøgelse foretaget af Jiminny, en virksomhed med speciale i samtale-analyse ved brug af kunstig intelligens, netop for at hjælpe salgsafdelingen i deres salg.

Undersøgelsen foretaget blandt sælgere i nordiske virksomheder viser blandt andet, at de seneste globale kriser, hvoraf den globale pandemi har haft den længstvarende effekt, har resulteret i, at over halvdelen af de adspurgte føler, at erhvervssalg er blevet sværere med flere nederlag.

Se også:  IT-arbejdere elsker deres job
Nye udfordringer

”I kølvandet på Covid er der opstået nye udfordringer, der påvirker sælgers mulighed for at lukke aftaler. I hele EU er der, blandt andet grundet hybridarbejde, opstået nye udfordringer omkring coaching, kommunikation og udvidede salgscyklusser. Disse store udfordringer er virksomhederne nødt til at være forberedte at håndtere, så deres salgsteams kan være så effektive som muligt,” siger Tom Lavery, CEO og stifter af Jiminny.


TAGS
aod pro
salg

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her
Annoncelinks


AOD/AOD.dk   © 2022
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S