Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Corona har ændret vores gaming-vaner: Vi spiller mere i hverdagen

Den danskstartede virksomhed, Unity, fortæller i “2021 Gaming Report”, hvordan corona-krisen har påvirket vores gaming-vaner.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Corona har vendt op om ned på vores dagligdag. Ikke kun når det gælder arbejde, men også gaming. Det viser “2021 Gaming Report” med stor tydelighed. Rapporten er udarbejdet af den danskstartede virksomhed, Unity, som i 2019 gik på børsen i New York og blev én af de største danske it-succeser nogensinde.

Her til eftermiddag har virksomheden offentliggjort rapporten, som bygger på et enormt datasæt. Over 2,8 mia. brugere benytter hver måned Unity-værktøjer, og det er herfra man har trukket data.

Af rapporten fremgår det bl.a., at coronakrisen har haft enorm betydning for vores spilforbrug. Vi spiller eksempelvis markant mere i hverdagen end førhen, hvor gaming primært var en aften- eller weekend-aktivitet. Gaming i hverdagene overhalede endda faktisk weekenden i maj 2020, under den første store nedlukning.

Mere mobilgaming

Samtidig ser man, at mobilspil har haft solid vækst i 2020 og at dem, der spiller på mobilen, bruger flere penge på køb end før, idet de såkaldte “first-day microtransaction purchases” var 50 pct. større end samme periode sidste år.

Mængden af gaming i HD-kvalitet på desktop-computere steg desuden med 38 procent.

“Det er fortsat for tidligt at sige, om den ændrede adfærd er et udtryk for en ny normalitet, der vil fortsætte efter pandemien. Med vores forståelse for spillernes adfærd fra tidligere perioder ville det være overraskende, hvis spillerne vender tilbage til den gamle adfærd fra før pandemien,” siger Ingrid Lestiyo, Senior Vice President og General Manager, Operate Solutions, Unity.

Du kan læse hele “2021 Gaming Report” her.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

23. april 2024 | Læs mere


AI Business Excellence Day – sådan folder du mulighederne ud

Mange danske virksomheder har eksperimenteret med AI-projekter af begrænset omfang, men kun de færreste har for alvor udforsket mulighederne i storskala. Det gør vi her! Du vil blandt andet få mulighed for at se eksempler på, hvordan AI kan anvendes som accelerator i storskala og skubber til grænserne for, hvordan det er muligt at integrere teknologien, så potentialet for alvor foldes ud.

24. april 2024 | Læs mere


Unbreakable - sådan sikrer du dig vedvarende og uafbrudt adgang til dine data

Vi dykker ned i værdien af en stabil og pålidelig storage-platform og hvilke muligheder der findes, for at sikre den højeste grad af redundans og tilgængelighed. Områder som date-beskyttelse og cyber-sikkerhed vil også blive berørt.

25. april 2024 | Læs mere