Harmen Tjaarda, medstifter af JustPremium, en del af GumGum, er udset til at blive administrerende direktør for GumGum Norden, Belgien, Holland og Spanien. I hans nye rolle vil Harmen stå for udviklingen af disse centrale markeder, idet GumGum fortsætter sin europæiske udvidelse.
Harmens forfremmelse kommer idet JustPremium, den europæiske høj-effekts annonce specialist, der blev opkøbt af GumGum sidste august, bliver absorberet i moderselskabet. Harmen vil opbygge profilen for GumGums markedsledende kontekstuelle løsning på tværs af bureauer og kunder for at skabe yderligere kommerciel succes.
Harmen begyndte sin karriere i finans, før han blev Head of Trading and Optimization hos AdRepublic. Han var medstifter af JustPremium, verdens første programmatiske rich media ad exchange, i Holland i 2012 og har også brugt mange år på at arbejde i Amerika. I kølvandet på opkøbet blev han SVP, Strategic Development & Customer Success EMEA hos GumGum.
Harmen Tjaarda siger: “Vi har været på en mission for at tilføre ægte kreativitet til digital annoncering i mange år, og med introduktionen af GumGum i Europa kan vi nu udvide den mission. Vi glæder os til at guide vores klienter i brugen af vores førsteklasses kontekstuelle løsning, og vi er begejstrede for at kunne gøre dette med et privacy-first mindset.”
Harmen og hans hold vil servicere lokale brands og agenturer samtidig med at de understøtter centraliseret eksekvering. Han forklarer: “Med fremkomsten af programmatik ser vi i stigende grad brands og bureauer, der centraliserer planlægning og eksekvering. Vi ønsker at fortsætte med at udvide vores services for disse buying hubs sideløbende med at yde støtte til lokale teams.”
Hans hold vil også tage ansvar for at introducere GumGums Mindset Matrix i Norden, Belgien, Holland og Spanien. The Mindset matrix er et framework udviklet til at understøtte annoncører i deres mission med at levere værdi indenfor digitale miljøer uden at være afhængig af personlige data. Dens tre grundsten er kontekstuel forståelse, dynamisk annoncekreativitet og evnen til at måle opmærksomhed og optimere kampagner i realtid.
Peter Wallace, SVP of Sales, EMEA GumGum, tilføjer: “Med de kombinerede teknologier fra GumGum og JustPremium har vi nu alle ingredienserne in-house til at give annoncører mulighed for at levere kreative reklamekampagner, der fanger forbrugernes opmærksomhed uden brug af personlige data – og skabe optimale løsninger for at indfri annoncørernes kampagnemål. GumGum tilbyder et digitalt annoncerings-økosystem samt skræddersyede, banebrydende og kreative formater for både display og video, som er baseret på en dyb forståelse af en forbrugerens aktive tankegang og dermed i stand til at bygge en mere driftsikker fremtid for såvel forbrugere og medier som annoncører.”
GumGum har nu over 400 ansatte, der arbejder fra 19 regioner over hele verden. Selskabet arbejder sammen med mere end 75% af Interbrand’s top globale brands såsom Canon, Jeep, Mini Cooper L’Oreal og Verizon. GumGum er betroet af alle de store holdingselskaber og arbejder på tværs af 30.000 udgiverpartnerhjemmesider, og deres globale annoncerings-platform har nået over en milliard unikke brugere per måned.