Home » Erhverv » CeBIT i nyt format
CeBIT i nyt format

CeBIT i nyt format

Share

Streetfood, pariserhjul, Whiskas og en hal fyldt med virtual reality… CeBIT-messen i Hannover er i fuld gang med en forvandling!

Deutche Messe, der står bag den kendte og tidligere it-tunge CeBIT-messe præsenterede i foråret (endnu) en fornyelse af CeBIT-messen og hele dens koncept. Visionen var at få flere unge udviklere til at deltage i messen, og CeBIT fik derfor undertitlen ”Europe’s Business Festival for Innovation and Digitization” og blev flyttet til juni. Dermed har messen endegyldigt bevæget sig fra at være en tung computer hardware-messe til at være en messe centreret omkring innovation og digitalisering.

Nyt koncept

Motivationen for at gentænke messen var et fald af interessen for CeBIT – og generelt andre traditionelle it-messer – fra den yngre del af tech-folkene. Herunder både helt unge mennesker under uddannelse men også unge udviklere, ingeniører og andre. At messen er blevet helt gentænkt var da også tydeligt i alt fra nyt grafisk udtryk og design af kommunikation og hjemmeside samt ikke mindst det 60 meter høje pariserhjul, som SAP havde opstillet i midten af messeområdet, og som stod som et pejlemærke under messens fem dage.

Se også:  HTC Vive Focus 3 [TEST]: Befriende VR-oplevelse

For at give messen mere liv havde Deutche Messe taget andre messehaller i det ellers vanlige Messegelände i Hannover i brug, for at messen kunne centrere sig om det nye hjerte for messen: Et åbent festivalområde ved navn d!campus. Her var en festlig blanding af street food-stande, udstillingsstande for virksomheder samt scener til open air-koncerter.

Dermed kunne de besøgende få en tiltrængt pause fra de omkringliggende traditionelle messehaller og nyde mad, musik og ikke mindst de udendørs udstillingsstande, hvor virksomhederne havde peppet deres vanlige stande op. Intel havde blandt andet valgt at bygge en udendørs stand med sand, strandstole og endda en surfer på en vandsliske, Volkswagen havde naturligvis et par biler med, og Vodafone havde opbygget en kæmpe kube, hvor man kunne stå i kø for at opleve 5G og virtual reality.

Se også:  De unge er klar til en fremtid i virtuelle verdener

Det nye festivalområde i midten var ikke den eneste ændring. I hver omkringliggende hal fandtes de mere sædvanlige messestande med både store og små virksomheder samt startups, der alle var klar til at vise deres forretningsmodeller frem. Hver hal var emneopdelt, og som noget nyt havde messen i hver hal opbygget en scene, hvor internationale talere under konceptet d!talk hele ugen igennem afholdt gratis foredrag relateret til det emneområde, som var i den pågældende hal.

Derudover havde messen fokuseret på to områder: d!conomy som var området, hvor man fandt ting relateret til den digitale forandring, vi oplever i virksomheder lige nu, samt d!tech, hvor beslutningstagere skulle kunne mødes med andre kreative sjæle og se på disruptive teknologier.

 

 

Med slet skjult ironi præsenterede Whiskas ”Box 2.0” – en revolution i papkasser for katte … Virtual reality var til stede i mange afskygninger.

 

TAGS
CeBIT
IT-messe
virtual reality

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her
Annoncelinks


AOD/AOD.dk   © 2022
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S