Home » AOD Pro » Butiksdisplay ser kunderne og viser målrettede reklamer
Butiksdisplay ser kunderne og viser målrettede reklamer

Butiksdisplay ser kunderne og viser målrettede reklamer

Share

Et nyt, opsigtsvækkende display kan aflæse kunderne og vise tilpassede reklamer. Målingen afgør blandt andet alder og køn. I udvidet version kan det smarte display også afsløre indkøbsmønstre hos potentielle kunder.

At købe ind er ikke længere en privatsag. Taiwanesiske Shuttle har nemlig udviklet et aflangt, smart display, som gennem biometriske målinger af kunderne kan aflæse alder, køn og indkøbsmønster. Det giver butikker helt nye muligheder.

Ud fra de givne kriterier kan en butik nemlig indstille displayet til at vise målrettede reklamer – skateboards til 15-årige og slips til mænd for eksempel.

Der er tale om en såkaldt PoS-enhed (Point of Sales), der for eksempel kan placeres på en butikshylde eller et andet sted i butikken, hvor kunderne kommer forbi.

”Vores løsning gør det muligt at afvikle informations- og reklamemeddelelser præcis der, hvor beslutningen om at foretage et køb ofte foretages, på hylden,” forklarer Tom Seiffert, marketingchef hos Shuttle.

Målrettet marketing

D230, som displayet hedder, har et indbygget kamera, som efter biometrisk genkendelse afspiller målgruppespecifikt indhold på den aflange skærm. Skærmen kan inddeles i op til fire sektioner, der sender forskellige reklamer.

Bag skærmen ligger en seks-kernet ARM-processor med op til 1,8 GHz, integreret grafik og 16 GB eMMC-flashhukommelse. Hukommelsen til indhold kan udvides ved hjælp af den indbyggede micro SD-kortlæser.

Indholdet deles via netværk med PoE-understøttelse og overføres gennem et LAN- eller WLAN-netværk. Selve opsætningen af Android-baserede D230 foregår via mobile apps.

Ekstra funktioner i server-version

D230 findes også i en udvidet version med server-funktionalitet. Her vil systemet aflæse kundeadfærd og vurdere, hvad der skal vises ud fra elleve forskellige alderstrin.

Trådløst kan systemet løbende indstille visning af relevante reklamer for præcise målgrupper. Data kan også bruges til at vurdere, om displayet sidder optimalt eller skal omplaceres for bedre synlighed.

Prisen for D230 er 517 euro (cirka 3800 kroner) plus moms. Prisen på serverversionen er ikke offentliggjort endnu.


TAGS
butik
detailbutikker
display

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2020
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S