Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
For de betalende er der ingen forskel, men for de forretningsdrivende er det blevet dyrere at modtage mobile betalinger via MobilePay. Midt i oktober blev indført et gebyr på 49 kroner for de såkaldte "Myshop"-kunder, erhvervskunder med fysiske forretninger. Det har fået flere tusinde af dem til at springe fra løsningen, skriver Finans.
Kæmper med stort underskud
Det nye gebyr er et forsøg på at bekæmpe det underskud, MobilePay slås med. Seneste regnskab viste et minus på 103 millioner. Gebyret forventes at kunne drive omkring 30 millioner ind på årsbasis. Det skal suppleres af et gebyr for de større butikker med terminal-løsninger, som introduceres inden længe.
På landsplan har MobilePay cirka 65.000 forretningskunder, og mens en del Myshop-kunder er sprunget fra over de seneste uger, er mange nye også kommet til, fortæller Peter Kjærgaard, pressechef i Mobilepay, til Finans.