Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Ifølge Jakob Lund Kristensen, medstifter og CCO i Astralis Group, giver samarbejdet med B&O muligheden for at udforske nye måder at kombinere e-sport og gaming med et større fokus på produktudvikling.
"Det er overflødigt at sige, at vi er glade for at offentliggøre vores samarbejde med Bang & Olufsen. Samarbejdet er ikke blot værdifuldt rent kommercielt, men også brandmæssigt, da B&O deler Astralis' værdier med en klar identitet og kompromisløs tilgang til håndværk og kvalitet," fortæller Jakob Lund Kristensen og fortsætter:
"Vi vil markedsføre B&O's produkter, mens B&O vil være hovedsponsor for vores FIFA-hold med trøjeeksponering og digitalt udseende. Aftalen er dog et gruppepartnerskab, der dækker både organisationen og spillerne på vores tre hold, når de er væk fra serveren, rejser og træner."
Nyhed til gaming i foråret 2021
Også hos B&O lover samarbejdet en væsentlig indsigt ind i en branche, der er under rivende udvikling. Gennem samarbejdet vil B&O kunne bruge Astralis' enestående position og kapacitet til at bringe den velkendte B&O-standard ind i gaming-industrien.
Det første produkt i B&O's gaming-portefølje er et sæt hovedtelefoner, der, med producentens egne ord, er et raffineret møde mellem luksuriøst design og gaming. Høretelefonerne vil være tilgængelige i foråret 2021.
"Vi er glade for at samarbejde med en af verdens førende e-sportsorganisationer, når vi vover os ind i gaming-industrien. De spillere, vi ønsker at nå, er vokset op med gaming og bruger det til at slappe af og have det sjovt, udfordre sig selv og give mental stimulering. De har passionen og midlerne til at investere i gaming-hardware, men finder desværre ofte ud af, at branchen er bagud, når det kommer til påskønnelse af lyd, kvalitet og komfort, siger Christoffer Poulsen, SVP for Product Management i B&O.