Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Godt design bør følge dig hele livet, og det er netop tanken bag B&Os nyeste initiativ, hvor kendte designklassikere bliver gentænkt for at møde tidens behov. 'Classics', som initiativet hedder, har til formål at renovere, gendanne og genskabe nogle af B&Os mest ikoniske produkter.
"Gennem Classics undersøger vi 'Design for Longevity', som er et princip inden for cirkulær økonomi, der sigter efter at bevare arven og værdien af nogle af vores mest ikoniske produkter fra tidligere årtier. Vi ved, at folk stadig bruger B&O-produkter i deres hjem 25, 35 og endda 45 år efter, at de blev skabt, hvilket er ret unikt i vores branche," siger produktchef Mads Kogsgaard Hansen, der er leder af Classics hos Bang & Olufsen og fortsætter:
"Ved at udforske og forstå, hvordan vi forlænger levetiden og relevansen af lydprodukter, som folk allerede sætter pris på, hjælper det os med at definere følelsesmæssig holdbarhed, langvarigt håndværk, forældelsesforbindelse og tidløst design, hvilket skaber miljømæssige fordele for vores fremtidige produkter".
Pladespillere får nyt liv
Som de første produkter bliver Beogram-serien gentænkt som en del af Classics-initiativet.
B&O er allerede begyndt at udforske, hvordan Beogram-serien bedst kan møde tidens tendenser og standarder, og lanceringen af dette pilotinitiativ forventes i løbet af 2020.