Home » Software » Bliv helt klar til samarbejde – med den nye Office 2016
Bliv helt klar til samarbejde – med den nye Office 2016

Bliv helt klar til samarbejde – med den nye Office 2016

Share

Nu kan du få Office 2016, Microsofts seneste udgave af den kendte programsamling med Word, Excel, PowerPoint osv. Den nye version er ikke nogen revolution – tror man ved første blik.

Du skal ikke forvente de helt store design-ændringer. Microsoft har i stedet lagt kræfterne i at give Office en række nye værktøjer, der passer med den måde, som man i dag arbejder sammen på i grupper, i projekter og på mobile platforme: Det er blevet lettere for grupper af venner eller kolleger at samarbejde inden for de samme dokumenter, ligesom du nu nemt kan få adgang til programmerne i Office 2016 (eller apps, som Microsoft kalder det nu) uanset, hvor du er, og hvilken enhed du bruger til at få adgang: pc, mobil eller tablet. Office-pakken skal konstant være opdateret med nye features, og den skal være tilgængelig i skyen.

”Den måde, mennesker arbejder på, har forandret sig dramatisk, og det er årsagen til, at Microsoft fokuserer på at genopfinde produktivitets- og forretningsprocesser i en verden, hvor mobiliteten og skyen kommer først,” forklarede Microsofts topdirektør Sarya Nadella i en pressemeddelelse i forbindelse med lanceringen.

I forhold til tidligere versioner har den nye Office-programpakke fået et lille designløft, men det er først og fremmest de forbedrede funktioner, der gør den interessant.

I forhold til tidligere versioner har den nye Office-programpakke fået et lille designløft, men det er først og fremmest de forbedrede funktioner, der gør den interessant.

Sådan holder man sammen
Den største ændring i desktop-versionen i forhold til Office 2013 er, at du kan arbejde sammen med andre personer på samme dokument – løbende – således at du kan se, hvad en anden person i din arbejdsgruppe skriver i for eksempel et Word-dokument. Du kan se teksten ændre sig, mens en anden skriver i den. Det har du tidligere kunnet i onlineversioner-ne af Office-programmerne – og i konkurrenten Google Docs – men nu tilbyder Office for første gang også den praktiske funktion i desktop-udgaver af programpakken.

Nyt er det også, at du i Outlook 2016 kan oprette grupper, hvor du kan følge gruppe-medlemmers (for eksempel kollegers) redigering af dokumenter, se mails, organisere gruppens dokumenter osv. Disse Office 365-grupper er en integreret del af Outlook, også i desktop-versionerne af Office.

Desuden kan du ikke blot vedhæfte en fil, men også vælge i stedet at vedhæfte et link til en fil. På den måde kan du sikre, at modtagerne af filen altid ser den senest opdaterede version af dokumentet.

Når du vedhæfter en fil i Outlook, kan du vælge at få en liste over de dokumenter, du senest har arbejdet på. Ret praktisk!

Når du vedhæfter en fil i Outlook, kan du vælge at få en liste over de dokumenter, du senest har arbejdet på. Ret praktisk!

De kontante nyheder
Derudover vrimler det ikke med funktionelle nyheder. Du vil kunne genkende båndet, fanerne og menuerne fra versioner helt tilbage til Office 2007. Kontante nyheder er der dog. Du kan for eksempel se tidligere versioner af dokumenter, og du kan gå tilbage til de ældre versioner, hvilket især er en fordel, når man arbejder sammen på et dokument, og nogen sletter eller skriver og redigerer forkert.

Smart er det også, at du nu kan se en liste over de seneste anvendte dokumenter, når du skal vedhæfte en fil. Tit er det jo netop det seneste dokument, du har arbejdet på, som skal vedhæftes. Det speeder processen op.

I 2016-versionen kan du få Outlook til automatisk at flytte lav-prioriteret mail over i en særlig mappe, så du får en renere og mere vedkommende indbakke – hvis du tør overlade det til Office at sortere din mail. Det vil principielt kunne give en mere ren indbakke uden ligegyldige eller mindre vigtige henvendelser. 

Et særligt tekstfelt i båndet øverst gør det muligt at skrive fritekstspørgsmål, hvis der er noget i Office-programmerne, du ikke helt forstår.

Et særligt tekstfelt i båndet øverst gør det muligt at skrive fritekstspørgsmål, hvis der er noget i Office-programmerne, du ikke helt forstår.

Værd at vide om Office 2016
• Kræver Mac-computer (OS X 10.10 eller senere) eller pc (Windows 7 eller senere).
• Kan købes som enkeltstående produkt til ”evigt” eje.
• Kan også købes i abonnement med automatisk opgradering til nye versioner.
• Alle Office 2016-versioner indeholder Word, Excel og Powerpoint.
• Nogle versioner indeholder også Outlook, Publisher og Access.              

 


DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2020
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S