Home » Erhverv » Banker vil udvikle deres digitale forretning med humor
Banker vil udvikle deres digitale forretning med humor

Banker vil udvikle deres digitale forretning med humor

Share

Vi kan forvente mere sjove banker, når bankerne skal forbedre deres image og kæmpe mod nye digitale tjenester og apps.

Det kommer næppe som nogen overraskelse for nogen, at mange banker ikke bare i Danmark men rundt om i hele verden over står overfor lidt af et imageproblem. Og en ny undersøgelse ved navn ”2018 Digital Trends in Financial Services” lavet af Adobe viser, hvordan bankerne har tænkt sig at adskille sig fra konkurrenterne og forbedre deres forretning.

Sjove banker

Undersøgelsen er bygget på medarbejdere fra den finansielle sektor i både Europa, USA og Asien, og bankerne der kæmper med både image-problemer og samtidig bliver presset af nye digitale tjenester, har en utraditionel vinkel til at forbedre deres forretning. Undersøgelsen viste nemlig, at 41 % af deltagerne mente, at den primære måde som deres bank kunne skille sig ud fra konkurrenterne, var ved at gøre kundeoplevelsen sjovere. Det er nok ikke lige det, man mest forventer fra sin bank.

Imran Afzal, der er marketingchef for Adobe i Norden, syne dog ikke, at tallet er overraskende og udtaler: ”De store banker er efterhånden ved at komme bedre med, når det gælder digitale tjenester, men de kæmper ikke desto mindre stadig med et imageproblem hos de yngre kunder. Derfor er vi begyndt at se en række nye tiltag fra bankerne, der blandt andet bruger humor til at rådgive og forklare om komplekse emner som kassekredit og indlånsrenter,”.

Bankerne har konkurrence af startups og apps

Udover at anvende humor til at få en bedre kontakt til kunderne, påpeger Imran Afzal dog også, at det er vigtigt at sørge for, at service og bankens produkter lever op til de moderne kunders krav.

”Nye fintech-startups og apps, der er fokuseret på den mobile oplevelse, som for eksempel britiske Revolut og de danske Lunarway og Spiir, er meget tættere på den moderne kundes behov. Det er de vilkår og de konkurrenter, som bankerne er oppe imod i dag, og det kommer til at kræve mere end bare humor, hvis de for alvor vil differentiere sig selv.”

Så glæder vi os til at se, hvordan de store banker i Danmark vil bruge humor til at forbedre deres image til næste år, og hvordan de vil tage kampen op mod nye digitale tjeneste og apps…

 


TAGS
digital bank
fintech

DEL DENNE
Share

Seneste Tech test
Seneste konkurrencer

Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

Alt om DATA

Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@altomdata.dk

Datatid TechLife

Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@datatid.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg / Prislister:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 33 74 71 16
Annoncer: Medieinformation


Alt om DATA, Datatid TechLife  © 2019
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S