Apple køber Shazam og gør appen reklamefri

Apple køber Shazam og gør appen reklamefri

Share

Den populære app til musikgenkendelse er nu i Apples hænder og vil snart kunne anvende helt gratis og uden reklamer  

Apple meddelte i går aftes, at de har overtaget Shazam, en af verdens mest populære og højtvurderede musikapps, der bruges af hundrede millioner af mennesker i hele verden.

“Apple og Shazam har en lang historie sammen. Shazam var en af de første apps, der blev tilgængelig, da vi lancerede App Store, og er siden blevet en favorit blandt musikfans overalt,” sagde Oliver Schusser, Apples Vice President of Apple Music. “Vi har en fælles kærlighed til musik og innovation, og vi er begejstrede over at kunne bringe vores teams sammen, så vi kan give brugerne endnu flere fantastiske måder at opdage, opleve og nyde musik på.”

Se også:  Apple Watch Series 4 [TEST]: Apples nye ur passer på dig
Genkender musikken omkring dig

Shazam gør det muligt for brugerne at identificere sange ved blot at lytte til den musik, der spiller omkring dem. Appen vil snart være helt fri for reklamer, så alle brugere kan nyde alt det, Shazam har at byde på, uden afbrydelser.

Shazam er blevet downloadet over 1 milliard gange verden over, og brugerne identificerer sange ved hjælp af Shazam-appen over 20 millioner gange hver eneste dag. Med banebrydende innovation inden for musikgenkendelse hjælper Shazam mennesker med at opdage, interagere med og dele video- og lydindhold samt trykt indhold på tværs af enheder og medier. Desuden kan musikfans følge deres yndlingskunstnere og dele deres begejstring med andre, når de opdager noget nyt.

Se også:  Apple holder stort Black Friday udsalg
Del denne