Home » Erhverv » Antallet af kunderejser stiger – hvordan skal brands overskue dem?
Antallet af kunderejser stiger – hvordan skal brands overskue dem?

Antallet af kunderejser stiger – hvordan skal brands overskue dem?

Share

Forbrugernes krav til personaliserede kunderejser vokser – samtidig med at de bruger flere og flere forskellige platforme. Derfor lancerer Adobe en ny løsning, Journey Optimizer. Løsningen er bygget på Adobe Experience Platform og giver brands mulighed for at styre deres kunderejse ét sted – alt fra den enkelte, personlige interaktion til brede push-beskeder

“Forbrugernes magt overfor brands vokser. De bestemmer hvornår, hvor og hvordan de vil købe og forventer i stigende grad en øjeblikkelig eller nær interaktion med brands – om det er dagligvarer leveret til døren på under to timer eller en videospilkonsol bestilt via smartphone og leveret samme dag. Dialogen skal ske på kundernes præmisser – og det vil ofte sige nu. Og for at gøre det endnu sværere for konkurrerende brands, der forsøger at levere overbevisende kundeoplevelser, anvender forbrugerne i stigende grad flere apps, enheder og kanaler til dialogen med brands.

Derfor er det afgørende for brands at anvende data for at kunne imødekomme kundernes forventninger. Ved at gøre dette kan brands få en klar forståelse for forbrugeren og omdanne disse indsigter til personlige og konceptualiserede oplevelser”. Det mener Håkan Cedell, Specialist Sales Manager hos Adobe, Nordics.

Se også:  Asus ROG G15DH [TEST]: Spil og lir for hele galleriet
Fra indsigt til handling

Håkan Cedells svar på problemstillingen er Adobe Journey Optimizer. “Platformen skaber en enkelt centraliseret profil af kunden ved at kombinere flere datatyper, herunder adfærdsmæssige, transaktionsmæssige, økonomiske og operationelle data på tværs af kundens berøringspunkter. Derved kan brands skabe og levere alt fra personaliserede interaktioner til brede push-annonceringer og planlagte, målgruppebaserede kampagner.

Hvordan ser det så ud i praksis? Forestil dig en tøjbutik, der typisk udsender kundetilfredshedsundersøgelser til de kunder, der har købt et produkt den seneste uge. Få kunder har på grund af dårligt vejr oplevet forsinkelser på deres leveringer. Hvis tøjbutikken kan se, hvilke kunder der ikke har modtaget deres forsendelser i tide, kan den planlagte kundetilfredshedsundersøgelse, der ellers ville blive sendt til alle, annulleres. I stedet kan tøjbutikken sende en personlig e-mail til få, udvalgte kunder med en undskyldning for forsinkelsen og tilbyde en rabatkode med produktanbefalinger baseret på tidligere køb”, forklarer Håkan Cedell.

Ram de mange og de få

“Den nye løsning lader den marketingansvarlige oprette og optimere både skræddersyede interaktioner i realtid og bredt baserede beskeder i den samme applikation. Helt konkret kan man kommunikere personligt til kunderne baseret på deres geografiske placering, tidligere handlinger og lignende – alt sammen mens markedsførerne kan afholde planlagte produktlanceringer. For at imødekomme behovene hos de største globale brands er Adobe Journey Optimizer i stand til, hurtigt og skaleret, at levere relevante og personlige meddelelser.

Se også:  Nu kan du få billige hotelophold på abonnement

Tag eksempelvis et sportshold, der lige har annonceret en større handel og er klar til at dele denne spændende nyhed med sine fans. Med Adobe Journey Optimizer kan sportsholdet få nyheden ud til sine millioner af fans inden for bare få minutter”, siger Håkan Cedell og slutter:

“Antallet af kunderejser har aldrig været større – og det vil sikkert aldrig være mindre. Med Adobe Journey Optimizer kan virksomheder holde sig på forkant med forbrugernes krav og sikre, at de oplever relevante og personaliserede oplevelser – uanset hvor på kunderejsen de befinder sig.”

Klumme Af Håkan Cedell, Specialist Sales Manager, Nordics, Adobe.

Klumme Af Håkan Cedell, Specialist Sales Manager, Nordics, Adobe.


TAGS
adobe
erhverv

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2021
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S