Home » Transport » Annobike A1 [TEST]: Dansk-designet elcykel med rå kræfter
Annobike A1 [TEST]: Dansk-designet elcykel med rå kræfter

Annobike A1 [TEST]: Dansk-designet elcykel med rå kræfter

Share

Annobike er en helt ny elcykel designet fra bunden af et erfarent dansk team. Konstruktionen er solid, motorkræfterne store, og så er der en række smarte features i støbeskeen

Vi har tidligere testet elcyklerne fra danske MateBike og må konstatere, at de trods en del kontrovers omkring markedsføring og kundeservice er ganske udmærkede. Men det er ikke nogen hemmelighed, at der ikke er meget dansk i deres design.

Ligeledes har danske Annobike sat sig for at vise et originalt dansk design, velfungerende elcykelmekanik og en nogenlunde fornuftig pris ikke er utopi.

Solid cruiser

Teamet, der har erfaring fra elcykelbranchen, har skabt designet fra bunden. Cyklens ydre er udformet med unikke detaljer. Især stangen ned til baghjulet falder i øjnene med sit sirligt udformede mønster. Det må være en smagssag, hvad man synes om det, men det får i hvert fald cyklen til at skille sig ud.

Se også:  Nu lægger nordmændene kørekortet på mobilen

Resten er mere konventionelt, hvis man altså kan bruge det ord om et monster af en cykel med dæk så brede som en scooter, hydraulisk affjedring og et klippemassivt stel, der får cyklens vægt op i cirka 10 gange en almindelig bedstemor-cykel.

Det hele er konstrueret bundsolidt, og tyngden i cyklen betyder, at man ligger stabilt og sikkert på vejen. Det er lidt af en cruiser. Man flyder behageligt over cykelstien med den grad af hjælp, man nu ønsker fra motoren.

Power på cykelstien

Med nul hjælp fra motoren fungerer Annobike som en almindelig cykel og faktisk en ganske fin en af slagsen. Hjulene er nemme at træde, og trods tyngden er cyklen faktisk rimelig let at få frem. Du har endda syv gear at gøre godt med.

På fuld assistance skal du nærmest ikke røre pedalerne, så suser cyklen derudad. Modellen, vi testede, var med 750 W motor og derfor ikke lovlig i Danmark. Der var ikke sat fartbegrænsning på, og det betød, at vi kunne nå en fart på 36 km/t. ud ad en lige vej (selvfølgelig på et lukket område uden anden færdsel). I cyklens historik kunne vi se, at den før vores test havde været oppe på 41 km/t.

Se også:  Nu kommer Volkswagen med en elektrisk stationcar

Annobike A1 vil også kunne fås med EU-lovlig 250 W motor samt fartbegrænsning på 25 km/t., så den møder de danske lovkrav. Batteriet klarer op til 60 kilo-meter på en opladning. Hvor meget du reelt får, afhænger helt af måden, du kører på. Kører du med fuld assistance, skal du ikke forvente mere end det halve, men ved moderat brug af motoren, stemmer de 60 kilometer helt fint.

TAGS
Annobike
elcykel
elektriske transportmidler
transport

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2020
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S