Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
En af de største nyheder i Office 2010 er de helt nye muligheder for at arbejde med dine dokumenter online. Med Office Web Apps har du en miniversion af Office liggende i skyen, og med SkyDrive har du en personlig harddisk på 25GB, hvor du kan gemme det hele og få adgang til det, hvor som helst du befinder dig i verden.
I første omgang var Web Apps forbeholdt de betalende kunder af Office, senere fik den engelsktalende del af verden samt andre lande adgang, og nu er det så endelig danskernes tur til at få deres helt egen gratis version af Office.
Office Web Apps inkluderer forsimplede versioner af Word, Excel, OneNote og PowerPoint, som kan betjenes direkte fra browseren på din pc eller fra din smartphone. Der er desuden nem integration med Office-pakken, så du hurtigt kan sende dine dokumenter fra computeren til skyen eller omvendt.
Det eneste, der kræves for at få adgang, er et Windows Live ID, som kan oprettes gratis. Har du sådan et, er det blot at logge på din konto og klikke på Office-fanen i toppen.