Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Godt nok har Apple og Samsung fyldt meget i spalterne her i bladet og i et væld af andre medier i det forgangne år. Men det er ikke disse producenter, der har solgt flest computere. Ifølge nyeste tal fra GfK var Acer det foretrukne mærke, når danskerne skulle investere i ny notebook, netbook eller stationær computer.
Hver tredje af de solgte computerenheder i Danmark i de første 11 måneder af 2011 var således fra Acer (32 procent af de solgte enheder).
Acer forklarer sin førerpositionen som et resultat af vedvarende fokus på at levere den nyeste teknologi til gode priser.
»Forbrugerne ved, at Acers produkter altid indeholder den nyeste teknologi til meget konkurrencedygtige priser. Samtidig har vi opbygget et tæt forhold til de danske forhandlere, som har en god forståelse af vores produkter og det, vi tilbyder kunderne,« siger Peter Kristensen, country manager, Acer Danmark.
I 2012 forventer Acer en positiv udvikling i salget af computere til både forbrugere og virksomheder. I dag har Acer en beskeden andel af erhvervsmarkedet, men det håber man, vil ændre sig i det kommende år.
»Acer vil i 2012 lancere en række af de nye, populære ultrabooks og netbooks, men samtidig satse mere på erhvervsmarkedet. Vi har en stor portefølje af erhvervsprodukter, som vi skal være bedre til at sælge og kommunikere. I øjeblikket er vi i gang med at opbygge en afdeling, som udelukkende skal arbejde med salg og service til erhvervslivet,« siger Peter Kristensen, country manager, Acer Danmark.