Home » Netværk » 6 gange bedre mobildækning på Roskilde-festival
6 gange bedre mobildækning på Roskilde-festival

6 gange bedre mobildækning på Roskilde-festival

Share

TDC Group skruer op for mobilkapaciteten med 5 ekstra master og øget dækning omkring orange scene. Allerede efter festivalens to første dage er dataforbruget på de sociale medier mere end 20-doblet

Hvis du forventer at lægge billeder af Arcade Fire på Facebook eller streame fra Foo Fighters, når du står foran Roskilde Festivals orange scene, skulle der være rig mulighed for det. For der er masser af dækning – i hvert fald hvis du er kunde hos fx YouSee, Telmore, Fullrate eller TDC Erhverv, der alle kører på TDC Groups mobilnet. Kapaciteten i netværket er seks gange større end normalt, når 100.000 musikglade gæster holder fest på Dyrskuepladsen i Roskilde.

– Vi ved, at der bliver brugt meget data på Roskilde. Festivalgæsterne er på, når de tjekker programmet, vejrudsigten, eller hvilke venner, der tjekker ind i nærheden. Og så er der selvfølgelig brugen af sociale medier og streaming, der fylder meget i datastrømmen, forklarer Kim Søgård Kristensen, der er direktør for Teknologi og Kapacitet i TDC Group.

Se også:  Kom til Techfestival i Kødbyen - her er de bedste events

– Sidste år brugte deltagerne tre gange så meget data som året før, og den tendens ser ud til at fortsætte, så det er det, vi forbereder os på, siger TDC-direktøren, der allerede nu kan se en massiv stigning i data- og sms-forbrug.

På festivalens to første dage, og det er vel og mærke inden koncerterne er gået i gang, er dataforbruget på de sociale medier mere end 20-doblet. Gæsterne er især vilde med at snappe og opdatere på Facebook, mens de i mindre grad tweeter fra kampen om de mest attraktive pladser på campingområderne.

Tryk på, når stjernerne spiller

TDC Group har i forvejen en meget god dækning med fire master i området, men under festivalen rejser de fem ekstra master til at supplere dækningen. Det er to flere end sidste år, og de bliver placeret rundt om orange scene.

Se også:  5G er på vej - stadigvæk

– Der er tryk på, når de store navne spiller. Derfor forbedrer vi dækningen yderligere med de to nye master lige ved scenen. Det giver tilskuerne en dækning, der er tre en halv gange bedre end sidste år, så det skulle også kunne tilfredsstille det stigende behov, siger Kim Søgård Kristensen.

TDC Group skruer op for mobil-kapaciteten til en række events året igennem. Det gælder naturligvis sommerens festivaler, men også til begivenheder som Hjallerup Marked, Folkemødet og mange andre, der trækker folk til, bliver der skruet op for dækningen.


TAGS
Festival
Roskilde Festival
TDC

DEL DENNE
Share

Seneste Tech test
Seneste konkurrencer

Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

Alt om DATA

Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@altomdata.dk

Datatid TechLife

Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@datatid.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg / Prislister:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 33 74 71 16
Annoncer: Medieinformation


Alt om DATA, Datatid TechLife  © 2019
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S