Home » AOD Pro » Butikkerne automatiserer salget med ny 5G-baseret edge-løsning
Butikkerne automatiserer salget med ny 5G-baseret edge-løsning

Butikkerne automatiserer salget med ny 5G-baseret edge-løsning

Share

5G og edge skal nu gøre det nemmere for butikkerne at analysere in store-data i noget, der ligner realtid. Det er Verizon Business og Deloitte, der udruller den nye løsning, som udnytter de nyeste teknologier

Når detailhandlen igen får mulighed for at slå dørene op, kan det være, at butikkerne samtidig skal byde helt nye teknologier velkommen. Verizon Business og Deloitte har nemlig indgået samarbejde om en digital platform for 5G og mobile edge computing (MEC), som giver detailhandlere mulighed for at effektivisere driften og udvikle kundeoplevelsen.

Den innovative platform kan ganske enkelt analysere in-store data i næsten realtid og derigennem forbedre kundeengagement, lagereffektivitet og produktiviteten i øvrigt. Det giver ikke blot overblik over aktuelt salg og lager, men giver samtidig mulighed for at automatisere indkøb.

Se også:  Mængden af ting på nettet er truende – men redningen er nær

I løsningen indgår også videokameraer, sensorbaseret analyse, kunstig intelligens (AI) og augmented reality (AR). De to organisationer udviklet en række brugercases, der kan aktiveres af platformen.

Lagerstyring fra SAP integreres

Verizon Business og Deloitte samarbejder med SAP om at integrere SAP’s softwarepakke i platformen, herunder SAP Customer Activity Repository og SAP S / 4HANA.

”Vi går ind i en ny æra af teknologiledet udvikling, samtidig med at detailhandlere over en bred kam ønsker at fremskynde deres digitale transformation, øge produktiviteten og forbedre kundeoplevelserne. Vi er klar til at åbne dørene til Verizons transformative 5G og mobile edge computing-platform, og vi ser frem til at hjælpe vores kunder med at gentænke alt fra medarbejderoplevelse over forsyningskæder til kundeoplevelser,” siger Tami Erwin, CEO, Verizon Business.

Se også:  Nu rykker tingenes internet ud på havet

Der er udviklet en række brugercases, og en af dem anvender såkaldt actionable intelligence i næsten real-tid til at håndtere situationer, hvor varer er udsolgt eller udgået fra lageret.

Her sørger platformen for automatisk at sende besked om behov for bestilling af yderligere varer til butiksansatte og til distributionscentre. Det kan hjælpe detailhandlere med at styrke salget, med at forbedre deres marginer og med at give associerede virksomheder bedre mulighed for at engagere sig med kunder, når de ikke behøver at bruge så meget tid på lagerstyring.


TAGS
butik
EDGE
internet of Things
IoT

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2021
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S