Home » Promotion » 5 tips til nye kunder med leadgenerering
5 tips til nye kunder med leadgenerering

5 tips til nye kunder med leadgenerering

Share

 Annonce 

Leadgenerering er tiltrækning og bearbejdning af potentielle kunder, så de bliver købsparate. Der er flere leadgenererings-teknikker og tiltag, som salgs- og marketingafdelinger kan benytte, for at skaffe flere leads. Dog er flere leads ikke ensbetydende med gode leads.

Et lead er i sig selv ikke af værdi, hvis det er usandsynligt, dyrt eller svært at bearbejde det til en konverterende, betalende kunde. Et godt lead er derfor en forbruger, der er inden for virksomhedens målgruppe, og som har en interesse i jeres produkter eller ydelser. Den mest effektive tilgang til at finde denne kundegruppe er ved at arbejde systematisk og datadrevet med leadgenerering.

En solid dataleverandør, som datagiganten Bisnode, er et must til bedre leadgenerering. Med kvalitetsfuld data er det langt lettere at foretage de rette valg i prioriteringen af markedsføringsindsatser, når målet er at skaffe flere leads. Bisnode arbejder databaseret med leadgenerering og hjælper hver dag virksomheder med at skaffe flere, gode leads.

 

Bisnodes 5 tips til hvordan du kan skaffe nye kunder med leadgenerering:
  1. Arbejd intelligent med leadgenerering ved at foretage datadrevede analyser, frem for manuelle markedsundersøgelser og gæt
  2. Brug viden fra en eksisterende kundedatabase, til at finde lignende kunder
  3. Skab målrettet kommunikation, ved indgående at kende målgruppens behov og ønsker
  4. Evaluer og hold løbende jeres kommunikation opdateret, så den altid er relevant for jeres målgruppe
  5. Brug analyser aktivt til at forudsige leads’ udvikling, behov og prospects

 

Hvorfor virksomheder bør arbejde dataorienteret med leadgenerering

En investering i leadgenerering kan blive til en stor udgift, hvis beslutninger tages baseret på mavefornemmelser og indgroede vaner. Alle mennesker tager beslutninger påvirket af ubevidste fordomme og forventninger, kaldet bias. Data har ingen bias, men viser i konkrete tal, hvordan mennesker og virksomheder agerer. Ved at foretage beslutninger omkring tiltag i leadgenerering baseret på data kan mere værdiskabende tiltag gennemføres. Nye eller uudforskede markeder eller kunder kan også findes i databaserede analyser af allerede eksisterende kunder og leads. Det udvider mulighederne for, hvilke kundegrupper der kan leadgenereres ud fra.

 

Beadgenerering baseret på analyser af data, har flere fordele:
  1. Undgå at drive leadgenerering på mavefornemmelser og subjektive holdninger
  2. Spot nye kunder og forretningsmuligheder, som umiddelbart måske virkede irrelevante
  3. Forudsig bedre fremtiden for din forretning og tilpas din leadgenerering derefter
  4. Datadrevet leadgenerering kan benyttes i både B2C og B2B og på tværs af brancher
  5. Leadgenerering med data, giver indsigt i jeres kunder

 

Mange tror, at leadgenerering kun handler om at indsamle permissions fra potentielle kunder. Men leadgenerering handler i lige så høj grad om at kunne bruge de indsamlede oplysninger bedst muligt efterfølgende. Leadgenerering er kilden til flere betalende kunder, og hvordan de bearbejdes, har direkte betydninger for, hvorvidt kunden vælger at foretage et køb. Samt hvornår de tager købsbeslutningen, og hvor stort deres køb bliver. Kontaktoplysninger omkring et lead giver adgang til f.eks. email-marketing eller direkte salgshenvendelser. Men med flere dataoplysninger omkring leadet kan kommunikationen målrettes og tilpasses endnu bedre.

I forbindelse med B2B-marketing kan det være afgørende at kende til leadets økonomiske situation og branchemæssige positionering. På den måde kan leads, der er økonomisk ustabile, blive undgået, eller leads kan kategoriseres efter deres modenhed omkring nye forretningsmæssige tiltag.

Leadgenerering giver ikke kun flere kunder, men også ny, konkret indsigt i jeres kunders købsrejse. Ved at kortlægge kunderejsen kan I imødekomme eventuelle pains med det rette content eller opdage nye forretningsmuligheder, som ellers ville været blevet overset. De nye indsigter kan passende indarbejdes i jeres nuværende leadgenererings-tiltag og jeres overordnede kommunikation.


DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2021
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S