Home » Internet » 32 % af de unge har afsluttet et forhold med en emoji
32 % af de unge har afsluttet et forhold med en emoji

32 % af de unge har afsluttet et forhold med en emoji

Share

I en ny global undersøgelse har Adobe taget temperaturen på de nyeste emoji-trends og der er spændende nye indsigter at dykke ned i. Blandt andet kan man læse at 32 % af de unge Gen Z’ere har afsluttet et forhold med en emoji

Vores sprog er i konstant udvikling, og der bliver løbende optaget nye ord og udtryk i verdens ordbøger, mens andre udgår. Det samme gør sig gældende, når vi som digitale forbrugere kommunikerer med hinanden på skrift.

Emojis, der var populære at inkludere i sine SMS’er og diverse DM’s sidste år, kan for længst være passé, for som digitale forbrugerne udvikler vi hele tiden måden, vi indbyrdes kommunikerer og bruger emojis på – både med hinanden og på tværs af generationer.
Adobes 2022 U.S. Emoji Trend Report præsenterer nu de mest udbredte digitale trends i år, når det kommer til brugen af emojis. Rapporten konkluderer, at 73 % af os finder folk, der bruger emojis, venligere, sjovere og sejere end dem, der ikke gør det.
Undersøgelsen kortlægger desuden, hvilke emojis vi bruger mest, mindst og i hvilke kombinationer, men den viser også, hvilke man skal holde sig fra, når man flirter og dater. Bl.a. fremgår det, at aubergine-emojien nu ikke længere bliver misforstået, nu gør den dig bare mindre sympatisk.
Undersøgelsen peger også på, at cowboy-emojien, kirsebær-emojien og smileyen, der vender på hovedet, er blandt de mest misforståelser emojis i dag, mens det for sidste år gjaldt aubergine-, fersken- og klovne-emojien.
Desuden gør rapporten os også klogere på, hvilke emojis vi skal bruge for at holde trit med Generation Z, Millennials, Generation X og Boomer-generationen, der kan være brugbar viden for enhver.
Herunder kan du se udvalgte trends fra Adobes 2022 U.S. Emoji Trend Report, men du kan også gå på opdagelse i alle rapportens resultater her, hvor emoji-trends på arbejdspladsen, brug af emojis på tværs af etniciteter og meget mere også fremgår.

Se også:  Logitech POP Keys [TEST]: Dine emojis fortjener et bedre tastatur
Udvalgte emoji-trends fra Adobes 2022 U.S. Emoji Trend Report:

• Top fem over mest populære emojis: 😂(# 1), 👍(# 2), ❤️(# 3), 🤣(# 4), 😢(# 5)
• Top tre over foretrukne emoji-kombinationer: 🤣😂 (# 1), 😘❤️ (# 2), 😂❤️ (# 3) 🥰😘
• Top tre over mest misforståede emojis: 🤠 (# 1), 🍒 (# 2), 🙃 (# 3)
• Top tre over de mindst populære emoji: 💩 (# 1), 😠 (# 2), 😳 (# 3)
• “Go” og “no-go” i forbindelse med flirt og dating:
o 😘 (# 1), 🥰 (# 2), 😍 (# 3) gør dig mere sympatisk
o 💩(#1), 😠(#2), 🍆(#3)gør dig mindre sympatisk
o 32 % af de unge Gen Z’ere har afsluttet et forhold med en emoji

Foretrukne emojis på tværs af generationer:

o Top fem over Gen Z’s foretrukne emojis: 😂 (# 1), ❤️ (# 2), 🤣 (# 3) 😭 (# 4) 💀 (# 5)
o Top fem over Millennials’ foretrukne emojis: 😂 (# 1), 🤣(# 2), ❤️ (# 3) 😊 (# 4) 🥰 (# 5)
o Top fem over Gen X’s foretrukne emojis: 😂 (# 1), 👍 (# 2), 🤣 (# 3) 😘 (# 4) ❤️ (# 5)
o Top fem over Boomer-generationens foretrukne emojis: 👍(#1), ❤️(#2), 😘 (#3) 😂 (#4) 🤣 (#5)

Se også:  Unge dropper traditionel karriere – vil hellere være kreative og selvstændige

• 86% af emoji-brugerne synes, at emojis er mere inkluderende i dag end tidligere.
• De fleste emoji-brugere (92%) er enige om, at emojis er med til at nedbryde sprogbarrierer på tværs af lande. 88% finder det er nemmere at opnå empati ved at bruge emojis.
• 64% af emoji-brugerne mener, at emojis gør samtalerne sjovere.
• 49% af verdens emoji-brugere føler, at emojis bedre kan udtrykke deres tanker og følelser end ord kan alene.
• Mere end to ud af tre (73%) synes, at folk, der bruger emojis, er venligere, sjovere og sejere end dem, der ikke gør det.
• Mandlige emoji-brugere og Gen Z’ere oplever flere udfordringer med emojis end kvinder og de ældre generationer: Fx har 49 % af mænd og 64 % Gen Z’ere sendt en emoji, der blev misforstået eller taget ud af kontekst. Til sammenligning har kun 39 % af kvinder og 25 % af Boomerne oplevet det samme.
Læs mere i Adobes The Future of Creativity: 2022 U.S. Emoji Trend Report her


TAGS
Emoji
unge

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her
Annoncelinks


AOD/AOD.dk   © 2022
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S